בעלות של 6 מיליון דולר > כך יראה בית חב”ד המחודש במומביי שבהודו

שלחי חב"ד במומביי צפויים לחשוף מחר בפני בנימין נתניהו – בביקורו בבית חב"ד, את התכנית להקמת גלעד לזכרם של 170 הרוגי הטבח המשולב • "המקום ישמש אבן שואבת למיליוני אנשים: מקומיים, משלחות רישמיות מחו"ל וכמובן יהודים"
נתן פרל
א' שבט התשע"ח / 17.01.2018 19:21

שלחי חב”ד במומביי, הרב ישראל וחיה קוזלובסקי, צפויים לחשוף מחר (חמישי) בפני ראש-הממשלה בנימין נתניהו – בביקורו בבית חב”ד בעיר – את התכנית להקמת גלעד לזכרם של הרוגי הטבח המשולב במומביי בשנת 2008.

לפי התכנית, הקומות העליונות ב’בית נרימאן’ בן 6 הקומות, בו פועל בית חב”ד בעיר, יעברו שיפוץ נרחב – לראשונה מאז פיגוע הטרור בו נרצחו הרב גבי וריבקי הולצברג הי”ד, שהתגוררו במבנה והפעילו אותו. 4 מאורחיהם נרצחו גם הם בטבח. בנם היחיד, מוישי, ניצל בידי המטפלת סנדרה.

אתמול הם שבו לראשונה למקום, לראשונה מאז נמלטו מן התופת.

השיפוצים צפויים להתחיל בשבועות הקרובים ולהסתיים ביום השנה ה-10 לטבח – ב-28 בנובמבר 2018. עלות השיפוצים מוערכת בכ-6 מיליון דולרים.

המבקרים בבניין המשופץ יחשפו לאנדרטה מרשימה בקומת הגג עם שמותיהם של 170 הנרצחים בטבח המשולב – שבוצע במספר זירות בעיר מומביי.

מהגג נפרסת תצפית מרשימה על העיר, ודרכו חדרו כוחות ההצלה ההודיים למבנה במהלך הטבח.

רבבות התיירים והמקומיים שיגיעו למקום מידי שנה, על פי התכנון, יחשפו לרב גבי ורבקי הולצברג הי”ד, ילמדו על תנועת חב”ד ופועלה בארץ ובעולם, ויחשפו למיצגים על הטרור העולמי מול האור והתקווה – בין היתר באמצעות “שבע מצוות בני נח”.

באחת הקומות יצפו המבקרים במיצגים על מצוות מרכזיות ביהדות, כמו חינוך, תפילין ועוד.

במקום יהיו גם פינות ישיבה, בשילוב צמחייה ומפלי מים, ספריה ועוד.

הרב קוזלובסקי, שהגיע עם משפחתו לעיר לפני חמש וחצי שנים: “הרעיון נפל במוחי עם כניסתי למקום לראשונה. המקום היה עוד עם כתמי דם בכל מקום וחורים בקירות. חשבתי שלהחזיר את המקום לפעילות זה דבר וחשוב, אבל כיוון ש’יתרון האור כשהוא בא מן החושך’, אז הפעילות צריכה להיות גדולה עוד יותר מכפי שהייתה עד הטבח.

“בנוסף, הבנתי שאיננו מגיעים די הצורך לקהל הרחב כאן בהודו, אז חייבים להשתמש במבנה הסמלי הזה כדי להראות לאנשים מה החושך שהיה פה מחד – ואיזה יופי ואור יכול להיות בעולם.

“המתקפה ב-2008 הייתה לא רק על בית חב”ד, אלא על מוקדים נוספים במומביי, והיא נצורה בזיכרון ההודי כאירוע מכונן, כמו האחד-עשר בספטמבר בארצות-הברית – אך טרם הושק עד כה אתר זיכרון מסודר ומכובד לנרצחי הפיגוע.

“החלטנו להקדיש את קומת הגג לכלל נרצחי הפיגוע ב-26 בנובמבר 2008 – כדי שהמקום ישמש אבן שואבת למיליוני אנשים: מקומיים, משלחות רישמיות מחו”ל וכמובן יהודים שיגיעו לאזור. הטבח ומשמעויותיו הוא אחד האירועים המרכזיים ביותר בעולם השליחות של חסידות חב”ד, אז ננצל את ההזדמנות לספר את סיפורה של תנועת חב”ד וערכיה, תוך התמקדות באלפי שליחיה ברחבי תבל ובתפקידם.

בית חבד מומביי

“אני מקווה שבאמצעות המבנה החדש נצליח, כפי שחינך אותנו הרבי מליובאוויטש שבשליחותו אנחנו נמצאים פה, להפוך את העולם למקום טוב יותר”.

סגן יו”ר ‘המרכז לענייני חינוך’ – הגוף האמון על פעילות חב”ד בעולם, הרב משה קוטלרסקי, העוזר בהקמת המרכז, אמר: ”זה יום מרגש לא רק למוישי ולמשפחת קוזלובסקי, אלא לאלפי שלוחי חב”ד ולכל עם ישראל. הבניין החדש, ומוישי הקטן ששב לשם, מעידים שהאור ינצח את החושך. הבניין יהווה מגדלור לכל אחד, עם כל הלב”.

בית חבד מומביי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות