אבו מאזן והפאנטזיות: “למעשה אנו כאן 5,000 שנה… אנחנו הכנענים!”

נתן פרל
|
א' שבט התשע"ח / 17.01.2018 12:37
יו”ר הרשות נשא בקהיר עוד נאום תוקפני נגד הנשיא טראמפ ואמר: “עוד לא נולד ולא ייוולד הפלסטיני שיעשה מקח או ממכר על ירושלים ופלסטין או יוותר על גרגר מאדמתה” • “אנו כאן 5,000 שנה, עוד מימי היבוסים, הכנענים-הערבים שבנו את ירושלים. אנחנו הכנענים!”

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (רביעי) כי הפלסטינים קשורים לירושלים זה אלפי שנים, וכי ירושלים היא המפתח לשלום או למלחמה. כך דווח העיתונאי גל ברגר ב’כאן’.

בנאום שנשא בכינוס של מוסד אל-אזהר בבירת מצרים, אמר אבו מאזן: “ירושלים היא עיר פלסטינית, ערבית, מוסלמית ונוצרית, היא בירת הנצח של פלסטין ובלעדיה לא יהיה שלום באזור ובעולם – כל עוד לא תשחרר בגבולות שאנו תובעים אותם מהכיבוש”.

לדבריו, “ירושלים היא השער לשלום, שיהיה רק כאשר תהיה בירת פלסטין, ואם לא תהיה כזו – היא השער למלחמה, לאי יציבות ולהיעדר ביטחון. טראמפ צריך לבחור”.

הוא הוסיף ואמר כי ירושלים אינה נתונה למשא ומתן.

“עוד לא נולד ולא ייוולד הפלסטיני, הערבי, המוסלמי או הנוצרי, שיעשה מקח או ממכר על ירושלים ופלסטין או יוותר על גרגר מאדמתה. החלטת טראמפ לא תיתן לישראל שום הכשר בירושלים ולא תיתן לכיבוש זכות באדמתה או בשמי ירושלים”.

אבו מאזן הדגיש כי הפלסטינים קשורים לירושלים זה אלפי שנים: “ישנה קונספירציה נגד ירושלים ואנו ניצבים בפני אתגרים מסוכנים שהחלו לפני יותר ממאה שנה בהצהרת בלפור הארורה. זוהי קונספירציה קולוניאליסטית, שנועדה לנטוע נטע זר בפלסטין לטובת המערב”.

לדבריו, “אנו כאן לפחות 1,400 שנה בארץ הזו, ולמעשה אנו כאן 5,000 שנה, עוד מימי היבוסים, הכנענים-הערבים שבנו את ירושלים. אנחנו הכנענים!”

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בתגובה: “‏אבו מאזן ממשיך את מסע החורבן שלו – תוך שהוא מחריב כל סיכוי לעתיד טוב יותר לצעירים בשכם ובראמללה”.

ארדן הוסיף: “מדינות המערב חייבות להפסיק לממן את מסע ההסתה שלו ולהעביר לו מסר ברור – תתאפס, או זוז הצידה”.