ליברמן: “דבריהם החשוכים”. לפיד: “הבל”. גבאי: “הם לא באמת רבנים”

שר הביטחון וראשי מפלגות השמאל תוקפים את הרבנים שמואל אליהו ושלמה אבינר שקראו לא להתגייס לצה"ל כל עוד אין הפרדה ולפטר את הרמטכ"ל • לפיד: "ניסיונות חצופים של רבנים ואישי ציבור 'לחנך' את הצבא"
אריה ריבקינד
א' שבט התשע"ח / 17.01.2018 11:45

שר הביטחון אביגדור ליברמן, תוקף הבוקר (רביעי) את קריאתו של רבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו לפטר את הרמטכ”ל גדי איזנקוט, ואת קראיתו של הרב שלמה אבינר – שהורה אתמול כי אין להתגייס לצה”ל, עד אשר יתאפשר לגברים לשרת בהפרדה מוחלטת, ללא נשים.

ליברמן אמר: “אני מגנה בתוקף את דבריהם הבוטים של הרבנים שמואל אליהו ושלמה אבינר. דבריהם החשוכים פוגעים בביטחון המדינה ובחוסן הלאומי ואני מפציר בהם לחזור בהם ולהימנע בעתיד מהתבטאויות דומות”.

ליברמן הוסיף: “צה״ל הוא הצבא של כולנו, נשים וגברים כאחד ואף רב מכובד ככל שיהיה לא ישנה את זה!”

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד הגיב: “מחזק את ידי צה”ל אל מול הניסיונות החצופים של רבנים ואישי ציבור ‘לחנך’ את הצבא. מדובר בדברי הבל. צה”ל הוא צבא חזק בשל יכולותיו הצבאיות, אבל גם בשל היותו המקום המאחד של החברה הישראלית. מי שמנסה לפגוע במרקם העדין הזה פוגע בעוצמת המדינה”.

ח”כ עפר שלח, יו”ר סיעת יש עתיד, תקף גם הוא: “הנה זה בא שוב: המתקפה של האגף החשוך בציונות הדתית, בהובלת רבנים ובסיוע אקטיבי של קיצוני הבית היהודי בכנסת, על הצבא ועל מפקדיו. כפי שאני אומר כבר שנתיים, זה לא מפקדת טייסת או זקנים או אלאור אזריה או פקודת השירות המשותף: זו מערכה מתוכננת, שמטרתה להחליש את סמכותם של מפקדי הצבא ואת יכולתם לפקד. זה לא ויכוח על שוויון: זו פגיעה בעמוד השדרה הביטחוני שעליו כולנו נשענים”.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הצטרף גם הוא למתקפה נגד הרב שמואל אליהו: ”‏רבנים שלא מקרבים הם לא באמת רבנים. הגיע הזמן שנאפשר להם להתפרנס עצמאית ולא דרך תקציבי מדינה”.

ח”כ איתן כבל מהמחנה הציוני הגיב: “הרמטכ”ל אייזנקוט הוא אחד מהרמטכ”לים הטובים שהיו לצה”ל ומפקד עטור, הקריאה לפטרו היא סוג של הזייה. הרב אליהו צריך כנראה לחזור לאוהלה של תורה כי ההתבטאויות שלו אינן מוסיפות לא שלום ולא תורה. כחייל ותיק, כאבא ל-4 בנות, שאחת מהן משרתת בצבא, וכמי שגדל ולמד במוסדות הציונות הדתית האמירות הקיצוניות האלו חורות לי והן רק מעמיקות את השסעים בחברה הישראלית”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כצפוי, גבאי עם התגובה הכי מטופשת שניתן לטעון
    17/01/2018 13:02
    שאול א.
  1. אתה לא מסכים איתם. אני מבין.
    אבל העובדה שהם מביעים דעה שונה משלך, הופכת אותם ללא רבנים?
    זה כל מה שיש לך לומר? אם כך, מוטב שתשתוק!

  2. ...
    17/01/2018 13:59
    ...
  3. מה קיצוני בבקשה להגנה על זכויות היחיד לשרת בנפרד???
    לחייל דתי אסור לשרת במקום עם נשים,זו היא אמונתו ותורתו אז מי זה יאיר ומי זה גבאי להגיד אחרת???איפה שוויון זכויות?איפה ההגנה על זכויות היחיד?השמאל לא דואג לעקרונות הציבור,הוא דואג שעקרונות הציבור יייעלמו על ידי עקרונות השמאל.אל דאגה אין ולא תהיה יותר ממשלת שמאל בעזרתו יתברך.

  4. כמה לוחמים הם חינכו?
    18/01/2018 19:04
    שני
  5. הרב אבנר עומד בראש ישיבה שממנה יצאו אלפי לוחמים, הרב אליהו חינך אלפי לוחמים, קדם בבקורת דומה הרב לוינשטיין שאני 3800 מבוגרי המכינה שהקים שירתו ומשרתים כטייסים, חובלים קומנדו ימי סיירות חלק ניכר מהם קצינים קרביים,
    כמה לוחמים חינכו ליברמן, כבל, גבאי ועל כולם מפקד בסיירת במחנה יאיר לפיד.