לפיד: אנו פרימיטיבים? גפני תתנצל • ליועץ: חשוף הסכמים עם החרדים

בעקבות הפטפטת הרברבנית של מוישה גפני: יו"ר יש עתיד פנה ליועמ"ש בדרישה להורות לראש הממשלה ולחרדים לחשוף את ההסכמים סביב חוק התקציב ומינויו של ליצמן לסגן שר • תוקף את גפני שאמר: "לא ידעתי שהחילונים הם פרימיטיבים"
אריה ריבקינד
א' שבט התשע"ח / 16.01.2018 22:41

בעקבות הפטפטת של ח”כ משה גפני: יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד,  פנה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט בדרישה להורות לראש הממשלה ולסיעות החרדיות לחשוף את ההסכמים סביב חוק התקציב.

“אתמול פורסם בחדשות 2 כי חבר הכנסת משה גפני טוען כי ישנו הסכם בינו ובין ראש הממשלה לפיו יוחרגו תקציבי הישיבות מקיצוצים עתידים וקיצוצים לפי חוק התקציב, וכן יוסבו תקני מפקחים במשרד הפנים לטובת פיקוח על פי חוק המרכולים”, כותב לפיד.

“עוד פורסם כי סיעת יהדות התורה התנתה את מינוי של סגן השר ליצמן בחקיקת ‘חוק המרכולים’, כתב לפיד ליועץ. “לפיכך אבקשך להנחות בדחיפות את ראש הממשלה ואת סיעת יהדות התורה לחשוף את ההסכמים שנעשו, בין אם בעל פה ובין אם בכתב, סביב חוק התקציב וסביב מינויו של סגן השר ליצמן”.

לפיד

בדף הפייסבוק שלו כתב הערב לפיד:

“למרות שהחוק מחייב חשיפת כל ההסכמים הנוגעים לתקציב, בין אם נעשו בכתב או בעל-פה, איש לא ידע על ההסכמים בין גפני לנתניהו. אלא שאז ח”כ גפני הוקלט בלי ידיעתו בכנס של ‘איחוד הצלה’ (שדווקא עושים עבודת קודש) כשהוא מודה שיש לו דיל סודי עם נתניהו, שנסגר בשיחת טלפון ביום חמישי בשתיים בלילה”.

לפיד, כך נראה, עשה ‘סלט’ מדבריו של גפני – כאשר המשיך וכתב: “בתמורה לתמיכת החרדים בתקציב, הסביר גפני, הוחלט שמאות פקחים יועברו מטיפול במהגרי העבודה לעיסוק בסגירת מרכולים. החרדים גם יקבלו לעצמם את התקציב הגבוה ביותר שקיבלו מיום הקמת המדינה.

“כשגפני גילה שדבריו הודלפו הוא אמר: ‘לא ידעתי שהחילונים הם פרימיטיבים. שיחפשו את החברים שלהם'”.

לפיד תהה: “חבר הכנסת גפני, האם החיילים המחרפים נפשם להגן עליך הם פרימיטיבים? האם כל האנשים שעובדים קשה ומשלמים מיסים הם פרימיטיבים? אני דורש מחבר הכנסת גפני להתנצל ומהממשלה לחשוף כל הסכם סודי שיש לה בעניין התקציב כפי שמחייב החוק”.

אמש פורסמה בחדשות 2 הקלטה של יו”ר ועדת הכספים מכנס סגור של ‘איחוד הצלה’, בה הוא נשמע טוען כי פקחים גויים של רשות האוכלוסין, שטיפלו במסתננים – יוסבו לאכיפת חוקי השבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם גפני מקדם את יאיר לפיד.
    17/01/2018 21:54
    mt
  1. ביבי תראה ותלמד. פיטרתה את יאיר לפיד והכנסתה את החרדים. והחרדים הם אלה שבזכותם יאיר לפיד עולה. גם גפני. גם ליצמן ועוד הרבה רבנים וחברי כנסת רבים.
    ראו איזה פלא. צדק מי שאמר “צדיקים (יאיר לפיד). מלאכתם נעישית בידי אחרים. (גפני ליצמן ועוד רבים וטובים.)