חילונים כועסים: באשדוד מגייסים 8 פקחי שבת לא יהודים שיתנו קנסות

העימות החילוני-חרדי באשדוד: העירייה פרסמה מכרז להעסקת שמונה פקחים לא יהודיים, יוצאי צבא - כדי שיאכפו את חוקי העזר בסופי שבוע • במכרז כתוב במפורש: "המשרה מיועדת לאוכלוסיה שיום שבת הוא לא יום המנוחה שלה" • חילונים: העירייה משנה הסטטוס קוו שהיה קיים בעיר
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התשע"ח / 16.01.2018 11:19

חוק המרכולים: עיריית אשדוד פרסמה באתר העירייה מכרז להעסקת פקחים לא יהודיים, כדי שיאכפו את חוקי העזר בסופשבוע.

לפי המכרז שפורסם באתר ‘אשדודנט’, מודעת הדרושים מבקשת לגייס 8 סטודנטים שהם יוצאי צבא – שירות מלא – עם מוכנות לעבודה במשמרות בסופי שבוע ובשעות בלתי שגרתיות.

במכרז מצוין במפורש, כי “המשרה מיועדת  לאוכלוסיה שיום שבת הוא לא יום המנוחה שלה”.  כלומר, פקחים גויים.

בהגדרת התפקיד במכרז נאמר: “שיפור איכות החיים של התושבים תוך נקיטת פעולות לשמירה על סביבת מגורים/עסקים נאותה באמצעות אכיפה של חוקים ושל מכלול חוקי העזר העירוניים ברשות המקומית. פיקוח על בקרת ביצוע כולל: פיקוח על שמירת סדר וניקיון ומניעת מפגעים, סיוע בהשלטת סדר ואבטחה באירועים מיוחדים, טיפול בפניות ציבור”.

בשבועיים האחרונים  החלה עיריית אשדוד לאכוף את חוק העזר העירוני, הקובע כי העסקים יהיו סגורים בימי שבת.

בתגובה לאכיפה שהעירייה החלה לבצע, החלו הפגנות ומחאות מצד תושבים חילונים בעיר. במוצאי שבת התייצבו מאות מפגינים חילונים מול רחבת עיריית אשדוד, במחאה נגד מה שהם כינו “שינוי הסטטוס קוו בעיר” – זאת לאחר שהעירייה הוציאה התראות לבעלי עסקים על מתן קנסות למי שיפתח בית עסק בשבת.

לדברי המוחים החילונים, בניגוד לערים אחרות, אשר העבירו חוקי עזר כדי שחוק המרכולים לא יחול עליהן, אשדוד החלה להשתמש בחוק עזר עירוני ישן כדי לאכוף את החוק עוד לפני אישורו במליאת הכנסת – ובכך שינתה את הסטטוס קוו שהיה קיים בעיר.

עוד קודם לכן, בשעות הבוקר התייצבו כ-1,000 מפגינים במתחם הקניות “ביג” בכניסה הדרומית לעיר. מחאה נוספת נערכה ביום שישי, ובמהלכה מאות נהגים נסעו בנסיעה איטית לאורך העיר – וצפרו.

במקביל, משפחות חרדיות המתגוררות בבניין ברחוב חטיבת הנגב שברובע ג’ גילו כי המזוזות שהיו על פתח ביתם נעקרו במהלך מוצאי שבת.

ח”כ מנחם אליעזר מוזס, תקף אתמול במליאת הכנסת את הונדליזם באשדוד, לאחר שבמוצאי שבת נעקרו מזוזות מפתחי בתים בעיר הדרומית.

“העדר חינוך לערכים והפגנות נגד השבת ושומריה הם הבסיס עליו גדל נוער שמסוגל לחולל וונדליזם בסממן יהודי מובהק כמו מזוזה”, אמר מוזס. “במוצאי שבת האחרונה באשדוד, מיד לאחר הפגנות במהלך השבת נגד סגירת מרכולים בשבת, לקחו כמה בני נוער מנוערים מחינוך, מנותקים מכל דבר שבקדושה – ותלשו מזוזות מבתים והשליכו אותם על הרצפה בביזיון נוראי”.

לדבריו, “דעות ההורים משפיעות על ילדיהם. הורים אנטי חרדיים, המפגינים נגד שמירת שבת, תוך קריאות בלתי מכובדות ואלימות, מה פלא שאלו מעשי ילדיהם? על זה נאמר ‘אבות אכלו בוסר ושיני בניהם תקהינה’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות