מחדל? ערבים ללא סיווג ביטחוני נחשפים לפריסת מצלמות האבטחה של צה”ל

מחדל ביטחוני חמור? חברות המעסיקות ערבים מחברון ללא סיווג ביטחוני שותפות בהתקנת מצלמות האבטחה ביו"ש • ארגון לביא "יתכן והפיגוע הרצחני הבא כבר מתבסס על המידע הרגיש שזלג" • משרד הביטחון: ''העובדים קיבלו את כל האישורים הנדרשים''.
חיים טוויל
כ"ט טבת התשע"ח / 15.01.2018 23:35

הערב נחשף לראשונה במהדורה המרכזית של חברת החדשות – מחדל ביטחוני חמור בכבישי יהודה ושומרון, חברות קבלניות מעסיקות בפרוייקט מצלמות האבטחה ערבים תושבי הרשות הפלסטינית, דבר אשר חושף את כלל המידע על המערך לידי גורמים שאינם מורשים ואף יכול להגיע לידי ידיים עוינות.

אחד ממרכיבי האבטחה העיקריים עליהם מסתמך צה”ל בכבישי יו”ש הינו מערך מסועף של מצלמות אבטחה, הפזורות בכבישים ובצמתים השונים. המערך כולל מצלמות אמת, מצלמות דמה – ומצלמות נסתרות.

בחדשות 2 דווח הערב (שני) כי מי שחשוף למידע, הינם פועלים ערבים, תושבי הרשות הפלסטינית, אשר אינם עוברים סיווג ביטחוני של גורמי ביטחון השדה השונים במשרד הביטחון ובשב”כ.

“המשמעות היא שפועלים שלא עברו בדיקה של מערכת ביטחון מידע במשרד הביטחון ושאינם מורשים להיות חשופים למידע ביטחוני רגיש, מחזיקים במידע היכן מותקנות מצלמות דמה, היכן מותקנות מצלמות נסתרות, היכן מותקנות מצלמות אמת – מה מספרם, מה איכותם ומה היכולות של המערכת”, אומרים בארגון לביא.

בעקבות המידע שהגיע מתושבים ברחבי יו”ש לארגון לביא, תיעדו תחקירני הארגון, בין השאר, כי ערבים תושבי העיר חברון  מועסקים בבניית המערך.

“מדובר במחדל מסכן חיים, זוהי פגיעה קשה בביטחון המתיישבים הנובעת מהתנהלות רשלנית, אנו קוראים לבכירי משרד הביטחון לפעול באופן מידי לעצירת המחדל ובכדי למנוע זליגת מידע מסווג מסכן חיים לידי גורמים עויינים”,  אומרים בלביא.

“אנו דורשים לערוך באופן דחוף חקירה מקיפה של כלל הגורמים אשר נחשפו למערך המצלמות ולבדוק האם מידע מסווג זה כבר זלג לידיים עוינות ו/או לגורמים אשר אינם מוסמכים להיחשף למידע הרגיש, יתכן שניתן עדיין לעצור את הפיגוע הרצחני הבא שמתוכנן ברגעים אלו ואשר מתבסס על מידע הרגיש שזלג”.

תגובת משרד הביטחון: ”מדובר בעבודות בלתי מסווגות של הקמת תשתיות בלבד. יחד עם זאת, העובדים המועסקים בהן, קיבלו את כל האישורים הנדרשים מגורמי הביטחון המוסמכים. נציין, כי העבודות המסווגות נעשות אך ורק על-ידי עובדים המורשים לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות