“אני יכול להצליח! כן אני יכול!”: כך מלמד בת”ת מלהיב תלמידים • צפו

מלמד בתלמוד תורה החסידי 'אמרי שפר' בעיר מונסי שבניו יורק, מלהיב בקול ובשמחה את ילדי כיתתו, ביידיש: "אני יכול להצליח! אני יכול להצליח! כן אני יכול! אני אחראי על החיים שלי! אני יכול להצליח!"
שלמה בן חיים
כ"ט טבת התשע"ח / 15.01.2018 22:46

מי שהביא את סיפורו של התלמוד תורה הזה, הוא בעל המנגן מענדל ראטה.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כותב ראטה:

“הנה עוד סרטון מאותו חיידר נפלא. מה עושים עם הילדים של כיתה ט׳ בזמני הפסקה? מלמדים אותם המון מקצועות מגוונים.

“יש ילדים הבוחרים בסופרות סת״ם, יש ילדים שלומדים היסטוריה, ילד אחד לומד גיטרה, השני אורגן, ושני ילדים חמודים בחרו ללמוד לנגן בכינור. יש שם אפילו ספרי מחשבה מעניינים על השולחן, כמו ׳הכוזרי׳ ועוד ספרים כאלו. או איך אמר שלמה המלך: חנוך לנער ‘על פי דרכו’.

“אז מדובר בתלמוד תורה החסידי ״אמרי שפר״ בעיר מונסי בארה״ב. הילדים שם יוצאים בריאים בנפש עם שמחת חיים אמיתית ומחונכים להפליא.

“אחרי בירור קצר ושיחה אתמול עם מנהל החיידר, הבנתי שזהו מוסד שאין לו קהילה ואדמו״ר, והם הולכים גם נגד הזרם כפי שאפשר לראות, ולכן הם גם מתקשים לממן את הדבר הנפלא הזה. אם מישהו חושב שיש לו רעיון איך לעזור להם, חפשו את הדף Imrei Shufer בפייסבוק והשאירו להם הודעה, או לפחות מילה של חיזוק ועידוד.

“זהו מוסד חלוצי ומהפכני שלדעתי, צריך להיות ועוד יהיה בעזרת ה’׳, מודל לחיקוי לכל תלמודי התורה”.

צפו.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמרי שפר
    16/01/2018 04:44
    שלמה עהרליך
  1. אני שולח הילדים שלי לחדר הזה. אני מעיד ש’התלמוד תורה הזה הוא ממש נפלא וצריכים לעזור להם בכל מה שאפשר.

  2. חיידר מיוחד!!
    16/01/2018 05:02
    הורה
  3. החיידר הזה מדהים מדהים מדהים!! יש לנו ברוך השם 4 בנים שם, מקבלים חינוך מעולה, יחס אישי וחם, חיוכים, מידות טובות, ופשוט כל מה שאפשר לבקש ממוסד חינוכי. אשרינו שזכינו.

  4. מודל לחיקוי
    16/01/2018 10:55
    ישראלי
  5. פשוט מדהים לראות את המלמד ששם את הכל בצד וחושב רק על נפש הילדים צריך להעתיק . לצערנו היום המלמדים(עכ”פ רובם) חושבים על הצלצול שיגיע וישחרר אותם מהבייבי סיטר