ח”כ משה גפני התרברב: מאות פקחי המסתננים יוסבו לאכיפת ‘המרכולים’

בהקלטה מתוך כנס סגור נשמע יו"ר ועדת הכספים מביע סיפוק: "אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בשמירת שבת. הנושא של האכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול. אני מבקש שלא להוציא את זה החוצה, זה יכול לעשות נזק" • גולל כיצד בוטל הקיצוץ בתקציבים לחרדים
אריה ריבקינד
כ"ח טבת התשע"ח / 15.01.2018 20:51

חברי הכנסת החרדים מתכוונים לקדם מסלול אכיפה מוגבר לפיקוח על שמירת השבת במרחב הציבורי. כך עולה מהקלטות שפורסמו הערב (שני) על ידי עמית סגל בחדשות 2.

בהקלטות מכנס של איחוד הצלה במוצאי שבת, נשמע משה גפני מספר על הסיכומים אליהם הגיע עם ראש הממשלה – ומספר על השינוי בסטטוס קוו שאמור להתרחש לטובת החרדים.

לדבריו,  הפקחים יוסבו מהפיקוח על המסתננים לטובת שמירת השבת.

“הסיכום היה, היות שבמשרד הפנים יש מאות, אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים….” בשלב זה ביקש גפני מהמשתתפים: “אני מבקש שלא להוציא את זה החוצה… זה יכול לעשות נזק, ושפתאום יתלבשו על זה. לא משנה. הנושא של האכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול, שהמסלול הזה הוא מסלול חיובי וחיוני”.

הוא הוסיף והתרברב: “אם תסתיים כל המערכת הזו שעליה דיברנו, אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת”.

גפני גם מקעקע את דברי ההרגעה של דרעי בתקשורת – שאמר כי החוק לא ישנה דבר, ואומר: חוק המרכולים ישנה את המציאות.

“יגיע שר פנים חילוני, הוא לא יכול לאשר חוק עזר לפתיחת מרכולים בשבת, בגלל שיש לו מגבלות. הוא צריך להוכיח שיש צורך בזה… אני לא נכנס לעניינים, טכנית, אם מגיע שר פנים חילוני, הוא לא יכול במחי קולמוס לבטל או לאשר את חוק העזר. דיברנו על העניין הזה עם משפטנים. אני מקווה שזה אכן יעמוד בזה”.

יו”ר ועדת הכספים סיפר לנוכחים גם כיצד הצליח לבטל את הקיצוץ בתקציבים לחרדים, למרות שנדרש קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה. “התקשר אליי ראש הממשלה בשתיים, ביום חמישי בלילה. הוא אמר לי, הרב גפני, אני מבקש לעזור לנו להעביר את התקציב ותסכים.

“אמרתי לו, ראש הממשלה, מה אתה רוצה שאני אסכים? שמקצצים בבתי הספר שלנו, בסמינרים.. אז הוא אומר, אז מה אתה מציע? אז אמרתי – אני מציע שתחזירו את הקיצוץ חזרה עד השקל האחרון אחרת זה לא יעבור – וכך היה, והתקציב עבר פה אחד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות