מוזס: ההורים מפגינים נגד השבת וילדיהם משחיתים מזוזות באשדוד

לאחר שבמוצאי שבת נעקרו מזוזות מפתחי בתים של חרדים בעיר אשדוד והושלכו על הרצפה בביזיון, זעק ח"כ מנחם אליעזר מוזס במליאה: "הורים אנטי חרדיים, המפגינים נגד שמירת שבת, תוך קריאות בלתי מכובדות ואלימות, מה הפלא שאלו מעשי ילדיהם? דעות ההורים משפיעות על ילדיהם"
אריה ריבקינד
כ"ח טבת התשע"ח / 15.01.2018 19:55

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מנחם אליעזר מוזס, תקף היום (שני) במליאת הכנסת את הונדליזם באשדוד, לאחר שבמוצאי שבת נעקרו מזוזות מפתחי בתים בעיר הדרומית.

“העדר חינוך לערכים והפגנות נגד השבת ושומריה הם הבסיס עליו גדל נוער שמסוגל לחולל וונדליזם בסממן יהודי מובהק כמו מזוזה”, אמר מוזס. “במוצאי שבת האחרונה באשדוד, מיד לאחר הפגנות במהלך השבת נגד סגירת מרכולים בשבת, לקחו כמה בני נוער מנוערים מחינוך, מנותקים מכל דבר שבקדושה – ותלשו מזוזות מבתים והשליכו אותם על הרצפה בביזיון נוראי”.

לדבריו, “דעות ההורים משפיעות על ילדיהם. הורים אנטי חרדיים, המפגינים נגד שמירת שבת, תוך קריאות בלתי מכובדות ואלימות, מה פלא שאלו מעשי ילדיהם? על זה נאמר ‘אבות אכלו בוסר ושיני בניהם תקהינה’.

ח”כ מוזס הזכיר כי רק לאחרונה התקיים דיון בוועדת חינוך של הכנסת על אלימות תלמידים בבתי ספר. אחת התלונות של ועד הורים מגבעתיים היתה: הדתה’ בבתי הספר.

“בושה וחרפה!” זעק מוזס. “מלמדים את התלמידים מעט על מסורת! מעט על יסודות העם היהודי. מעט על בר מצווה. והם מתלוננים על הדתה! אותם הורים גם מפגינים נגד סגירת המרכולים בשבת. לילדיהם יש בורות מזעזעת בכל הנוגע ליהדות. הם אינם יודעים מהו עשרה בטבת. לאן נגיע באופן כזה, עם חינוך שכזה? תלמידים אינם בקיאים במונחי יסוד בסיסיים ביותר”.

הוא הוסיף: “אני מקווה שהמשטרה תטפל בחומרה ובמהירות במבצעי הוונדליזם באשדוד, אך במקביל על אותם הורים לעשות בדק בית”.

כפי שדווח בחרדים 10, משפחות חרדיות המתגוררות בבניין ברחוב חטיבת הנגב שברובע ג’ גילו ביום ראשון בבוקר,  כי המזוזות שהיו על פתח ביתם נעקרו. תלונות הוגשו במשטרה, שפתחה בחקירה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ח'כ מוזס ורעיונותיו
    16/01/2018 11:04
    משה
  1. אולי כדאי לח’כ מוזס וחבריו להפנים שכשם שאין “להרגיז את הגויים” אולי זה נכון גם לגבי היהודים? מי שימתח החבל יותר מדאי–יגיע למצב של הפרדת הדת מהמדינה על כל המשתמע מזה.

  2. דתיים
    17/01/2018 21:00
    איצקוביץ שרית
  3. שלום…..לא יכול להיות שהדתיים יכתיבו לנו את החיים….איך שאנחנו נותנים להם לחיות בצורה שהם רוצים הגיע הזמן שהם יתנו לנו את החיים שלנו…..היכן הערכים שלהם לכבד כל אדם……