נדיר: הלפגוט ביצע את ניגון ד’ בבות עם הפילהרמוניה הלאומית של ברלין

אבי כץ
|
כ"ח טבת התשע"ח / 15.01.2018 18:00
החזן יצחק מאיר הלפגוט הופיע באירוע שברלין היהודית טרם ראתה לאחר השואה: במעמד 2500 יהודים הוכרז על בניית קמפוס חינוך יהודי מפואר • צפו

באולם היוקרתי ביותר בגרמניה ומהחשובים באירופה בכלל, עם הפילהרמוניה הלאומית של בירת המדינה ובהשתתפות מספר שיא של יהודים, הוכרז על השקת מיזם הקמת קמפוס חינוך יהודי, שיכיל בתוכו שורת מוסדות חינוך יהודיים.

זמן קצר לאחר ההכרזה על האירוע, כבר נמכרו כל הכרטיסים. “ההסתערות על הכרטיסים הוכיחה את ההשפעה הגדולה של הפעילות”, סיפר רבה של ברלין, הגר”י טייכטל, “ולא פחות מכך, את החשיבות האדירה שרואים היהודים המקומיים בהשקת הקמפוס החינוכי”.

במעמד השתתפו חברי ממשלה, שגרירים ואנשי מפתח, ובהם שגריר ישראל בגרמניה ג’רמי ישכרוב, ראש העיר ושר התרבות של ברלין קלאוס לדרר, מנכ”ל הקהילות היהודיות של גרמניה דניאל בוטמן, ועוד.

בלובי הכניסה לאולם קיבל כל משתתף חוברת מיוחדת בשפה הגרמנית ובה דברי האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל על החשיבות של חינוך יהודי על טהרת הקודש. בנוסף, צורפו לחוברת המרהיבה גם מכתבים מיוחדים שכתבו מושל ברלין, השגריר הישראלי, ושורת אישים נכבדים.

רגע לא שגרתי במעמד ההיסטורי היה כשהפילהרמוניה הלאומית, המונה כשבעים נגנים בעלי שם ומומחים בתחומם, החלה לנגן את הניגון המרטיט ארבע בבות של מייסד חסידות חב”ד, בעל התניא, כשאותה מלווה בקולו החזן יצחק מאיר הלפגוט.

היה זה לאחר שהגר”י טייכטל סיפר לקהל כי כעת עומדים בשבוע בו חל כ”ד טבת, יום הסתלקותו של האדמו”ר הזקן, בעל התניא והשולחן ערוך.

החזן יצחק מאיר  הלפגוט

“אין לתאר את התחושות כשבאולם הגרמני הנחשב מושמע הניגון הזה ועוד על ידי הפילהרמוניה הלאומית”, סיפר אחד מחברי הקהילה היהודית בברלין, “התחושה הייתה מרוממת ומרגשת במיוחדת”.

בנאומו המרכזי, דיבר הגר”י טייכטל על הקמפוס היהודי המתוכנן: “הקמפוס יגרום לכל יהודי לחוש גאווה במורשת שלו”, אמר לקול תשואות המשתתפים.

לאחר האירוע סיפר: “התגובות המדהימות שקיבלנו לאחר האירוע מיהודים רבים, הוכיחו לנו יותר מכל את נחיצותו של הפרויקט שנכנס כעת לישורת אחרונה לפני תחילת עבודות הבנייה”.

החזן יצחק מאיר  הלפגוט