ביבי על אבו מאזן: עשה לנו שירות גדול, חשף שלא רוצה מדינה יהודית

ראש הממשלה אמר בתדרוך לעיתונאים במהלך ביקורו המדיני בהודו כי יו"ר הרשות הפלסטינית עשה "שירות גדול לדיפלומטיה הישראלית" • "הם תמיד קיבלו ליטוף - וזה השתנה. זו פעם ראשונה שאמרו לו את האמת בפרצוף"
אריה ריבקינד
כ"ח טבת התשע"ח / 15.01.2018 17:46

ראש הממשלה התייחס גם לאיום המתמשך מעזה ובעיקר למנהרות הטרור. “אנחנו לא מתקרבים לרגע בו חשש מהסלמה או מעימות ישפיע על הטיפול שלנו במנהרות”, אמר והוסיף כי הוא תומך בהקלות לאוכלוסיית רצועת עזה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אחר הצהרים (שני) בתדרוך שערך לכתבים במהלך ביקורו המדיני בהודו – לנאום הארסי של אבו מאזן ואמר כי דבריו תרמו לדיפלומטיה הישראלית ולחשיפת האמת. נתניהו גם מתח ביקורת קשה על התנהלות הפלסטינים כלפי האמריקנים, מאז הכריזו על הכרתם בירושלים כבירת ישראל.

ראש הממשלה אמר: “חשיפת הדברים של אבו מאזן עשתה שירות גדול לאמת. במובן הזה, גם לדיפלומטיה הישראלית. הוא חשף את שורשי הסכסוך מבחינתו – הוא לא רוצה מדינה יהודית בשום צורה או גודל, וזה מה שאנחנו אומרים כל הזמן. הדברים שהוא ביטא – עוזרים לנו להציג את האמת. בלי שינוי של העמדה של אבו מאזן, לא יהיה שלום”.

נתניהו ציין,  כי הוא מעריך ש”אבו מאזן חושש מיוזמה אמריקנית ונסמך עד כה על הקהיליה הבינלאומית. הם פונקו זמן רב מדי על ידי הקהילה הבינלאומית שלא אמרה להם אמת. הם תמיד קיבלו ליטוף – וזה השתנה. זו פעם ראשונה שאמרו לו את האמת בפרצוף”.

נתניהו הוסיף: “הוא מנסה להוציא את האמריקנים מתפקיד המתווך או המסייע, לנסות להחליף אותם בגורמים אחרים. אבל אין מישהו אחר – הניסיון הזה לא יצלח”.

בנאום שנשא אמש אבו מאזן בפני המועצה המרכזית של אש”ף, הוא קילל את הנשיא דונלד טראמפ, תקף את ישראל ושלל את זכות קיומה.

אבו מאזן תקף את נשיא ארה”ב כשאמר: “ראיתי בטוויטר ציוץ ‘אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן’ – יח’רב ביתכּ (-ייחרב ביתך). איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?”

אבו מאזן אמר עוד: “רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופים באזור. הם ביקשו מהולנד, שהיה לה הצי הגדול בעולם, להעביר את היהודים”. לדבריו, “ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות