מתוסכל • אבו מאזן קילל את הנשיא טראמפ בנאום תוקפני: “יח’רב ביתכּ”

בישיבת המועצה המרכזית של אש"ף תקף יו"ר הרשות את נשיא ארה"ב, על שצייץ כי יפסיק את הסיוע לפלסטינים בשל סירובם למו"מ: "איפה הצעת לי מו"מ? בטלפון? בטלוויזיה?" • קבע: "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי, שאין לו קשר ליהודים" • נחמן שי: "לאבו מאזן יצא השד האנטישמי. חבל"
יוני גרין
כ"ז טבת התשע"ח / 14.01.2018 21:42

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא הערב (ראשון) נאום חריג במיוחד, ותקף בחריפות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זאת, לאחר שקרא כי האחרון מפסיק את הסיוע לפלסטינים כיוון שהם לא מוכנים לנהל משא ומתן עם ישראל.

אבו מאזן תקף את נשיא ארה”ב דונלד טראמפ שאיים לקצץ בסיוע האמריקני לפלסטינים. “ראיתי בטוויטר ציוץ ‘אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן'”. אבו מאזן זעם וכיוון את דבריו לטראמפ: “יח’רב ביתכּ (-ייחרב ביתך). איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?”

יו”ר הרשות הבהיר כי לא יוותר על ירושלים בשום הסדר מדיני. “בירושלים אין את הכעבה, אך היא כיוון התפילה הראשון והמקום השלישי הקדוש למוסלמים. ירושלים היא הבירה הנצחית שלנו – יהיה מה שיהיה”.

הוא תקף את ההכרה בירושלים כבירת ישראל ואמר: “ירושלים הוסרה מהשולחן בציוץ טוויטר של טראמפ. למרות הכול אנחנו נשארים כאן. לא נלך מהכפרים שלנו. זוהי ארצנו. אנו לא מקבלים הוראות מאף אחד. אנו דבקים בעמנו, באדמתנו. לא נקבל את התוכנית של טראמפ. עסקת המאה הפכה לסטירת המאה”.

יו”ר הרשות הפלסטינית הסביר גם מדוע החרים את שגריר ארה”ב בישראל, דיוויד פרידמן: ”פרידמן אומר שאין כיבוש, ושיבקש ממשרד החוץ האמריקני לא להשתמש יותר במילה כיבוש. שאני איפגש איתו?! לא ניפגש איתו. לא בעמאן ולא בוושינגטון ולא בשום מקום”

אבו מאזן הקדיש חלק ניכר מנאומו לביקורת נגד האמריקנים ואף נגד הבריטים, להם קרא לבטל את הצהרת בלפור שניתנה לפני כמאה שנים.

מלבד הצהרת בלפור, אבו מאזן התייחס גם לעלייה לישראל במהלך השנים. לדבריו, הקולוניאליזם האירופי החל בשנת 1653. “רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופים באזור. הם ביקשו מהולנד, שהיה לה הצי הגדול בעולם, להעביר את היהודים”. לדברי אבו מאזן “ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים”.

אבו מאזן

צילום:Flash90

אחר כך המשיך ב”סקירה ההיסטורית”, כלשונו, ולדבריו בשנת 1948 הביאו מטוסים אמריקנים 50 אלף יהודים יוצאי תימן לשטחי פלסטין.

אבו מאזן הוסיף: “ישראל סיימה את אוסלו ולא נשאר אוסלו, ועל המועצה המרכזית של אש”ף לקבל החלטות בנושא”.

ח״כ ד״ר נחמן שי מהמחנה הציוני הגיב לנאומו התקיף והחריג של אבו מאזן. ״לאבו מאזן יצא השד האנטישמי. חבל, כדאי שיאפסן אותו. ישראל פה כדי להישאר לנצח. גם הוא מבין עתה שהזמן פועל לרעתו ולרעת ההסכם, מוטב שיעדיף מו״מ והסדר מדיני על פני אלימות ושפיכת דמים מתמשכת״, אמר ח”כ שי.

אבו מאזן

צילום: Flash90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יחרב ביתך
    15/01/2018 06:27
    גדול הדור
  1. להבדיל אלף אלפי כבר בירכו יהונתן העמסוני ויהודה בן גרים את רבי אלעזר בנו של רשבי יחרב ביתך ותאריך ימים באכסניה ופירש רשבי שהעולם הבא ביתך יחרב ויקח זמן עד שיבנו אותו מחדש ובינתיים יאריך ימים באכסניה בעולם הזה.
    בכח זה הננו מברכים את כל מי שמשמיא ממנו ליה ועושה אך טוב לישראל שימשיך להאריך ימים על ממלכתו, ולסייע לבניו של מלך מלכי המלכים הקב”ה