נתניהו: “שלא יתעסקו איתנו”. אלוף מרדכי: “המוח היהודי מצא פתרון…”

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מהודו מסר למחבלים ברצועת עזה: ''אנחנו מחסלים באופן שיטתי את תשתית המנהרות של החמאס ושל הג'יהאד - שלא יתעסקו איתנו" • מתאם הפעולות ביו"ש: "הגאונות הישראלית. כפי שיש 'כיפת ברזל' לאוויר, יש כיפה טכנולוגית מפלדה מתחת לאדמה" • צפו
אריה ריבקינד
כ"ז טבת התשע"ח / 14.01.2018 18:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם שרת החוץ של הודו סושמה סוואראג’, והתייחס בפתח הפגישה להשמדת מנהרת הטרור בדרום רצועת עזה.

“כשאני נמצא פה בהודו אני חושב עליכם, חיילי צה”ל, על העבודה הנפלאה שעשיתם אתמול, שחיסלתם עוד מנהרה”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה העביר מסר ברור למחבלים  בעזה: ”אנחנו מחסלים באופן שיטתי את תשתית המנהרות של החמאס ושל הג’יהאד האסלאמי – שלא יתעסקו איתנו”.

הבוקר הסתיימה פעילות סיכול והשמדת מנהרת הטרור שחדרה לשטח ישראל מתחת למעבר כרם שלום. הפעולה בוצעה בהובלת פיקוד הדרום, במרחב המעבר, בשטח ישראל. מדובר במנהרת טרור המשויכת לארגון הטרור חמאס. המנהרה חצתה את גדר המערכת, עברה תחת מעבר כרם שלום בסמוך לצינור הגז – והמשיכה משם לשטח מצרים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התראיין היום לערוץ הטלוויזיה הערבי ”אלחורה” והתייחס להשמדת מנהרת הטרור שהתגלתה ברצועת עזה, מתחת למעבר כרם שלום.

“הגאונות הישראלית והמוח היהודי מצאו פתרון לכל מנהרות הטרור, וכפי שיש ‘כיפת ברזל’ לאוויר, יש כיפה טכנולוגית מפלדה מתחת לאדמה”, אמר האלוף מרדכי.

הוא ביקש לשלוח מסר לכל מי שחופר ומתקרב למנהרות: “כמו שראיתם בחודשיים האחרונים, במנהרות האלה יש רק מוות. אני גם מתפלא, מכיוון שאלה ימים של פיוס, ואילו את המנהרה הזאת חפרו לכיוון ישראל ומשם למצרים. איזה מסר זה למצרים החשובה…”.

‘הוא הוסיף: ‘השאלה היא איך נוכל לעזור לשני מיליון פלסטינים בעזה, שנמצאים תחת כיבוש, והכיבוש אינו של ישראל. חמאס הוא שכובש את העם הפלסטיני”.

מפקד החטיבה הדרומית, אל”ם קובי הלר, התייחס לפיצוץ מנהרת הטרור שנחפרה מתחת למעבר כרם שלום: “בתקופה האחרונה צה”ל פועל במערכה רחבה כנגד המנהרות שנחפרות על ידי ארגוני הטרור השונים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל”.

הוא הסביר: “שיתוף פעולה יוצא דופן ושילוב זרועות יחד עם כוחות הנדסה, מודיעין ואנשי המעבדה הטכנולוגית לגילוי המנהרות באוגדת עזה, הביא לפריצת דרך בתחום הטכנולוגי ולהישגים משמעותיים מאוד בתחום גילוי התת-קרקע”.

מפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר, סייר מוקדם יותר היום במקום חשיפת המנהרה בכרם שלום. הוא נפגש עם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, ועדכן אותו אודות סיכול המנהרה.

״הערכתי לאוגדת עזה, לחטיבה הדרומית ולכלל הכוחות מכלל האגפים על הפעולה המדויקת לסיכול המנהרה”, אמר מפקד הפיקוד. “מנהרת הטרור אשר חצתה מתחת למעבר כרם שלום פוגעת בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה. אנו נחושים להמשיך במאמץ לסיכול מנהרות הטרור ולפעול בכל דרך למען הגנה על תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל”.

“זוהי הפרה בוטה של הריבונות הישראלית, סיכון אזרחי ישראל וחבלה במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל למען אזרחי עזה”, נאמר בהודעה של צה”ל. “סגירת מעבר הסחורות בכרם שלום הוא צעד ביטחוני מתחייב לביטחון השוהים באזור המעבר. ההשלכות מסגירת המעבר מוטלות גם הן על ארגון הטרור חמאס שבוחר פעם אחר פעם לפגוע ברווחתם של תושבי עזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות