אביו של רזיאל הי”ד: “לא דורשים נקמה”. הנשיא: “נבנה באהבה” • צפו

יוני גרין
|
כ"ז טבת התשע"ח / 14.01.2018 14:01
נשיא המדינה הגיע לנחם את משפחת שבח אביו של הנרצח: “אנחנו לא דורשים נקמה. אנחנו דורשים תקומה. עזור לנו להסדיר את חוות גלעד. שיהיה בית לילדים” • הנשיא: “יש פה הגיון שמחייב התחשבות או לפחות שימת לב”

שיא המדינה ראובן רובי ריבלין הגיע הבוקר (ראשון) יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לנחם את משפחת שבח האבלה על הירצחו של הרב רזיאל שבח הי”ד.

במהלך המפגש פנו יעל, אלמנת הנרצח, ואביו משה שבח, בדרישה לנשיא לפעול בכדי להביא להסדרת חוות גלעד.

אביו של הנרצח, משה שבח, אמר לנשיא: “אנחנו לא נוגעים בנושא הבטחוני ולא נותנים עצות לשר הבטחון. לא מעניינת אותנו נקמה, אנחנו רוצים תקומה. שלרצח היה יהיה לו משהו של חיות. המקום הזה נקנה על ידי משה זר. מדובר על שטח פרטי. צריך לקבל רק החלטה. יש את כל הנתונים. לא תהיה אבן נגף לדבר הזה. אין חולק על כך.

“אם הנשיא יכול להמליץ להסדיר את חוות גלעד, למען הילדים, למען הנרצח – אין שום סיבה לא לעשות את זה. זו רק החלטה של ראש הממשלה. נבקש מהנשיא להמליץ”.

נשיא המדינה השיב: “מדינת ישראל בסופו של דבר תצטרך להחליט מה מעמדה בארץ ישראל. הדברים שאתה אומר מאוד הגיוניים. יש פה הגיון שמחייב התחשבות או לכל הפחות שימת לב – ובסופו של דבר צריך לקבל הכרעות והחלטות”.

הנשיא הוסיף: “פה מדובר כמו בנבי סמואל, שם הוקם ישוב שהוא חלק מירושלים, אנחנו בצורה של שלום וברמה של חיים משותפים רכשתם אתם כל אחד ברמה האישית וברמה הלאומית, רכישתכם רכישה. כולנו כאין וכאפס. את ארץ ישראל נבנה באהבה. אנחנו נאחז בארצנו מתוך אהבה אליה”.

ריבלין, משפחת שבח

צילום: רועי חדי, דוברות מועצת שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון הוסיף ואמר לנשיא: “הבקשה של האלמנה ושל המשפחה להסדיר את חוות גלעד, אני אומר כראש מועצת שומרון, היא אמירה מוסרית. המשפחה המופלאה הזו לא רוצה נקמה ואינה רוצה לפגוע באף אחד, התשובה הציונית החיובית הנכונה היא לקחת את האבל למקום חיובי של בניין הארץ ולכן כל כך חשוב לנו הנושא של הסדרת חוות גלעד”.