האישום מגולל: כך התעללו הערבים בשני חרדים שטבלו במעיין השילוח

חיים טוויל
|
כ"ז טבת התשע"ח / 14.01.2018 12:57
בן 19 מסילוואן מואשם שתקף יחד עם חברו שני צעירים חרדים שירדו לטבול במעיין השילוח • האלימות: “שאל על הפאות שבצידי ראשם, ולאחר מכן אחז בפאתו השמאלית של פ’ ובפאתו הימנית של ש’ וקשר אותן זו לזו” • ההשפלה: “תפס את פ’ בצווארו – ואילץ אותו לנשק את ידיו ואת ידי החבר”

כתב אישום הוגש בצהריים (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד אחמד פרוך, תושב סילוואן בן 19, בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני.

לפי כתב האישום, בשבת לפני שבועיים, בשעה 04:20 לפנות בוקר או בסמוך לכך, צעדו ש.ג ופ.ג, יהודים בעלי חזות חרדית, במורד דרך חילווה בסילוואן, בדרכם לטבול במעיין השילוח.

באותה עת, ישבו הנאשם וחברו במורד הדרך ועישנו נרגילה.

כאשר הבחינו במתלוננים קם החבר, התקרב אליהם והיכה את פ’ בראשו. המתלוננים המבוהלים מיהרו להימלט מן המקום, התחבאו לזמן מה מאחורי רכב שחנה בסמוך, ולאחר מכן המשיכו בדרכם למעיין.

כמחצית השעה לאחר מכן, לאחר שסיימו את הטבילה, עלו המתלוננים חזרה בדרך חילווה, בדרכם לכותל המערבי.

באותה עת ישבו פרוך והחבר במעלה הרחוב מול הבניין המכונה ‘בית זכריה’, ועישנו נרגילה.

כאשר הבחינו בחרדים בשנית קמו פרוך וחברו, התקרבו אל המתלוננים ואיגפו אותם. החבר חסם את דרכם ואילו פרוך נעמד מאחוריהם, וזאת במטרה לתקוף אותם ולהשפילם, בשל היותם יהודים.

לפי כתב האישום, החבר שאל את החרדים אודות הפאות שבצידי ראשם, ולאחר מכן אחז בפאתו השמאלית של פ’ ובפאתו הימנית של ש’ וקשר אותן זו לזו, חרף בקשתם של המתלוננים שלא יעשה זאת, בשל האיסור הדתי להתיר קשרים בשבת.

בהמשך, החל החבר לדבר בגנות ראש המשלה נתניהו, המשטרה ומדינת ישראל, ואילץ את המתלוננים לחזור אחריו, תוך שפרוך מתרגם למתלוננים את דבריו.

כמו כן דיברו פרוך והחבר בזכות ארגון החמאס ודרשו מן המתלוננים לחזור על דבריהם.

לפי כתב האישום, בשלב מסוים אמר פרוך לחרדים כי בכוונתם לחטוף אותם, והחל לגרור את פ’ במורד הרחוב, בעוד החבר תפס את ש’ והחל גורר אותו, אולם השניים עצרו עד מהרה.

בשלב זה  אילצו פרוך והחבר את השניים לחזור אחריהם בערבית על מילים מתוך הצהרת האמונה האסלאמית (“השאהדה”), תוך שהחבר חובט באגרופו בחזה של ש’. לאחר מכן תפס פרוך את פ’ בצווארו, ואילץ אותו לנשק את ידיו ואת ידיו של החבר וכך עשה גם החבר  לש’.

לאורך המעשים הללו, שנמשכו מספר דקות, בעט פרוך במתלוננים ובד בבד, החל משלב מסוים, תיעד את הדברים במכשיר הטלפון הנייד שלו.

לאחר שעשו החרדים כדברם של שני הערבים, הם ניצלו את העובדה שפרוך והחבר התמהמהו רגע ונמלטו מהמקום.

“במעשיו המתוארים לעיל תקף הנאשם אדם, בצוותא עם אחר שחברו יחד לביצוע המעשה, מתוך מניע של רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני”, נאמר בכתב האישום.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה נפגעי פעולות איבה ומסייע לחרדים שנפגעו: “אנחנו מברכים על הגשת כתב האישום החמור נגד המפגע. התקיפה הגזענית אנטישמית היא חלק מתופעה של פגיעה ביהודים. אנו קוראים למערכות המשפט להתייחס בחומרה הראויה ולמצות את הדין עם המפגעים ולחזק את ההרתעה. חוננו תלווה את נפגעי עבירה גם בשלב ההליך הפלילי וגם בשלב התביעות בהמשך בגין אותם פשעים.”