נס: המאבטח אשר אלמליח, שנפצע אנוש בתחנה המרכזית – השתחרר

חיים טוויל
|
כ"ז טבת התשע"ח / 14.01.2018 12:22
המאבטח אשר אלמליח נפצע בפיגוע בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים באורח אנוש • בית החלים: “משתחרר במצב כללי טוב מאוד ועובר לשיקום להתחזקות פיזית”

המאבטח אשר אלמליח שנפצע באורח קשה מאוד בפיגוע דקירה שאירע לפני כחודש בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, השתחרר היום (ראשון) מבית החולים ‘שערי צדק’.

בבית החלים ציינו כי המאבטח, שהגיע במצב אנוש, משתחרר במצב כללי טוב מאוד ועובר לשיקום.

“אני שמחה לבשר כי אשר, המאבטח מהתחנה המרכזית, משתחרר היום במצב כללי טוב מאוד ועובר לשיקום להתחזקות פיזית. אשר מבקש לשמור על פרטיותו ולא מעוניין בראיונות”, נמסר מדוברות ‘שערי צדק’.

בבית החולים אמרו לאחר הניתוח שעבר מיד עם הגיעו, כי הפעילות המהירה של כוחות ההצלה בזירת הפיגוע – מיד לאחר הדקירה הקשה, הטיפול המהיר בליבו השותת דם, והטיפול בחדר הטראומה של בית החולים – הצילו את חייו.

ד״ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה של שערי צדק, אמר לפני כשבועיים: “יש לכולנו תחושה של סיפוק גדול. זה מקרה חריג ונדיר מאוד. הצלחנו להוציא מעט פצועים מבור כל כך עמוק.

“אשר הגיע אלינו עם פעימות הלב האחרונות שלו. הוא פונה מהר אל בית החולים והיה לכך משקל גדול בהצלתו. זה היה אירוע דרמטי גם במושגים שלנו. אשר הגיע אלינו עם חור בלב ועם דימום מסיבי ונזקק לעשרות מנות דם”.

מחקירת המשטרה עלה, כי המחבל יאסין אבו אל-קרעה, ערבי בן 24 מאזור שכם, הגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית, שלף סכין שהיתה ברשותו, דקר את מאבטח ונמלט כשהוא רץ לאורך רחוב יפו.

הוא נתפס ונעצר.