האישום: ערבי מטייבה תכנן לבצע פיגועים בהשראת דאע”ש – ונכשל

חיים טוויל
|
כ"ז טבת התשע"ח / 14.01.2018 12:11
תושב טייבה בן 26, התכוון לבצע פיגועים בהשראת ארגון הטרור דאע”ש: שקל לבצע פיגוע ירי בירושלים או לפוצץ מכונית תופת מול תחת המשטרה בטייבה – אך תוכניותיו שובשו משום שהוא חשש לפעול לבד • השב”כ: החקירה מלמדת שלהתנערות הסביבה, היה משקל חשוב בשיבוש תכניותיו

השב”כ ומשטרת ישראל עצרו בשבועיים האחרונים את חסן חאלד טאהר שיך יוסף, תושב טייבה בן 26, על רקע חשד לתמיכה בארגון הטרור דאעש וכוונות לביצוע פיגוע בהשראת הארגון.

ממצאי החקירה עולה כי בין השנים 2014-2015 החל יוסף בתהליך התחזקות בדת והתקרבות לארגון המדינה האיסלאמית, במסגרתה צרך תכנים הקשורים לארגון ברשת האינטרנט ובחן אפשרויות להצטרפות לארגון בסוריה.

כמו כן הצביעה החקירה על כך שיוסף צפה בחומרי הדרכה להכנת חומר נפץ ואף ניסה להניע אחר לרכוש עמו אמל”ח מסוג M16.

במהלך קיץ 2017, במקביל לאירועי המחאה בהר הבית על רקע הצבת המגנומטרים – ניסה יוסף לשכנע אחרים להצטרף אליו, לצורך ביצוע פיגועים במתווים שונים ובכלל זה פיגוע ירי בירושלים, פיגוע מכונית תופת מול תחנת המשטרה קדמה בטייבה, ופיגוע דקירה.

כלל הגורמים אליהם פנה לצורך פעילות משותפת עמו, סירבו להצעותיו והתנערו ממנו. בכך, שובשו כוונותיו, שכן יוסף חשש להוציא לפועל פיגוע באופן עצמאי.

חקירתו של יוסף לוותה על ידי פרקליטות מחוז המרכז שהגישה היום כנגדו כתב אישום.

בשב”כ מציינים כי החקירה מלמדת שלהתנערות הסביבה הקרובה, היה משקל חשוב בשיבוש תכניותיו למימוש פעילות טרור.

“שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים תומכי ארגון המדינה האיסלאמית כאיום בטחוני חמור. לפיכך, ימשיך במעקב הדוק אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של הארגון בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון”, נמסר מהשב”כ.