חכם שלום לאריה דרעי: “אל תפחד מאף אחד, הקב”ה הולך איתך” • צפו

יו"ר ש"ס נכנס במוצ"ש למעונו של נשיא המועצת, כדי לקבל את ברכתו על המאבק שניהל "למען כבודה של השבת" • חכם שלום: "הקב"ה הולך עם האדם, בדרך שאדם רוצה מוליכים אותו. עוזרים לו" • דרעי על בעלי חנויות שפותחים בשבת: "הם בוכים לנו, אומרים - תצילו אותנו, אנו לא יכולים"
יוסף גרינבוים
כ"ז טבת התשע"ח / 14.01.2018 00:17

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי נכנס הערב (מוצאי שבת) למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, כדי  לקבל את ברכתו על המאבק שניהל “למען כבודה של השבת” – באישור חוק המרכולים.

חכם שלום כהן חיזק את השר מול המתקפות הרבות שעבר מצד מתנגדי החוק.

“הרב דסלר מביא בשם אביו, על דברי חז”ל ‘גדול אחד בצער יותר ממאה שלא בצער’ – שיש טמפרטורה של צער. במדרגה הראשונה – מקבלים שכר פי מאה, השניה מאה פי מאה, השלישית מאה פי מאה פי מאה. אשריו מי שיודע את זה…״

אריה דרעי: “זה מה שמעודד אותנו, זכות השבת..”

חכם שלום: “מישהו יודע מה זה שבת? אף אחד לא יודע”.

נשיא המועצת הביא דברים בשם הזוהר הקדוש על אמירת ‘ויכולו’ של הקידוש, שכל אדם האומר את הדברים ומעיד על מלכותו של הקב”ה שברא את העולם – הוא מכפר בזה על כל עוונותיו.

נשיא המועצת המשיך ואמר לשר דרעי: “הרב אריה, אל תפחד מאף אחד. הקב”ה הולך עם האדם, בדרך שאדם רוצה מוליכים אותו. עוזרים לו”.

אריה דרעי: “השבת מקור הברכה”.

נשיא המועצת בדברי פליאה על אלו המתנגדים לשבת: “אני לא יודע מה זה שבת? מתנה טובה יש לי בבית גנזיי ושבת שמה”.

השר דרעי אמר כי מדובר בתינוקות שנשבו, שאינם יודעים ומכירים בערך השבת, ובאמת לא מבינים מדוע רוצים לסגור להם את החנות בשבת.

כמו כן הזכיר השר את המכשלה הגדולה הקיימת בפתיחת חנויות בשבת, כאשר ציבור גדול, חלקו אפילו מסורתי, שמתקשה לעמוד בניסיון פתיחת חנויות בשבת או עבודה בשבת, כי הפדיון גדול והתשלום עבור עבודה בשבת היא פי 2 או 3 מיום רגיל.

“הם בוכים לנו, הם אומרים לנו, תצילו אותנו, אנחנו לא יכולים”, אמר השר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חכם שלום יודע את מה שאמר דרעי לידיעות?
    14/01/2018 11:17
    משה
  1. שלא מתכוון לאכוף את החוק?