הלילה: מוישי הולצברג ממריא עם נתניהו למומביי, נסיעת יאיר בוטלה

מוישי, שהוריו נרצחו בפיגוע בבית חב"ד במומביי לפני תשע שנים, יצטרף לנסיעת נתניהו להודו • יאיר נתניהו, שהיה אמור להמריא עם הוריו הלילה להודו, לא יצטרף לנסיעה, למרות שהוזמן והוצאה לו ויזה
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התשע"ח / 13.01.2018 20:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ימריאו הלילה לביקור רשמי בהודו. הביקור מתקיים במלאת 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

לפני כחצי שנה קיים ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ביקור היסטורי בישראל.

ראש הממשלה נתניהו יבקר בדלהי, מומבאי וגוג’ראט. ראש ממשלת הודו מודי ילווה אישית את נתניהו בחלקים נרחבים במהלך הביקור.

הילד מוישי הולצברג, בן ה-11, שהוריו הרב גבי וריבקי הי”ד נרצחו בפיגוע בבית חב”ד במומביי לפני תשע שנים, מצטרף לנסיעה, כפי שהבטיח לו ראש הממשלה נתניהו בעת פגישתם עם ראש ממשלת הודו מודי בחודש יולי האחרון בארץ.

נתניהו אמר במוצאי שבת: “בביקור הזה אני מתכוון לחזק עוד יותר את היחסים בין המדינות. הביקור הוא הזדמנות להדק את שיתוף הפעולה עם מעצמה עולמית בתחומי הכלכלה, הביטחון, הטכנולוגיה והתיירות.

”ראש ממשלת הודו מודי הוא ידיד קרוב של ישראל ושלי ואני מעריך את העובדה שהוא אישית מלווה אותי בחלקים נרחבים של הביקור”.

במהלך הביקור נתניהו יקיים פגישות עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נשיא הודו ראם נאת’ קובינד, ושרת החוץ ההודית סושמה סוואראג’. בביקור יתקיימו פגישות מקצועיות בין הצדדים וייחתמו הסכמים בין המדינות.

בביקור ייחתמו הסכמים בילטראליים בנושאי אנרגיה, סייבר ותעופה.

המנהיגים צפויים לדון בתכנית עבודה מפורטת לחמש השנים הבאות, בהמשך להחלטת הממשלה המקיפה שהוביל נתניהו לחיזוק הקשרים בין הודו לישראל.

לנתניהו מצטרפת המשלחת העסקית הגדולה ביותר שיצאה אי פעם לביקור רשמי של ראש ממשלה ישראלי, וזאת במטרה להעמיק ולחזק את הקשרים הכלכליים וכן ליצור הזדמנויות עסקיות משותפות בין אנשי עסקים ישראלים והודים – ונתניהו ייפגש עם אנשי העסקים הבכירים ביותר בהודו.

כמו כן ראש הממשלה נתניהו יקיים אירועים כלכליים נוספים במהלך הביקור בהם ייפגש, יחד עם ראש ממשלת הודו, עם פורום המנכ”לים של החברות הגדולות משתי המדינות.

ראש הממשלה ורעייתו ישתתפו, בין היתר, בטקסים במומביי לזכר הפיגוע שאירע במלון טאג’ פאלאס ולזכר הפיגוע שאירע בבית חב”ד.

מי שיישאר בבית הוא בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שלא יצטרף לנסיעה להודו.

יאיר נתניהו היה אמור להצטרף לנסיעה, אליה הוזמן על ידי ראש ממשלת הודו, ואף הוצאה לו ויזה לשם כך.

בלשכת ראש הממשלה לא פירטו מדוע הוחלט לבסוף לבטל את הצטרפותו של הבן יאיר, והאם הדבר קשור לקלטות שפורסמו בשבוע שעבר בחדשות 2.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות