תקציבי עולם התורה נכללו בבסיס התקציב: “לא נראה יותר כסחטנים”

397.3 מיליארד שקל: הממשלה אישרה פה אחד את תקציב המדינה • הוחלט על תוספות תקציביות משמעותיות למשרדים החברתיים • הסכם חריג: השרים התחייבו שאף סיעה לא תעלו דרישות תקציביות נוספות מעבר למה שסוכם • הסיעות החרדיות: "הצטרפנו לסיכום בכדי להגן על צרכי הציבור החרדי ולשמור על מה שנחתם"
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשע"ח / 12.01.2018 11:01

שרי הממשלה אישרו היום (שישי) פה אחד את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנת 2019, לאחר ישיבה מרתונית שנמשכה מאז שעות הבוקר של יום חמישי.

במסגרת התקציב – שאושר כשנה לפני המועד הנדרש, נכללות רפורמות שונות אותן מקדמים שר האוצר משה כחלון ושרים נוספים בממשלה, בהן תכנית נטו משפחה, הרפורמה בסיעוד ובצהרונים, קיצור החופשות וקיצור שבוע העבודה, הגדלת היצע הדיור, והוא כולל תוספות תקציביות משמעותיות למשרדים החברתיים.

התקציב יעמוד על 397.3 מיליארד שקלים: תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד ש”ח, תקציב הבריאות יעמוד על כ-38 מיליארד ש”ח, ותקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד שקל.

בסוף המשא ומתן, חתמו ראשי סיעות הקואליציה על הסכם חריג, שנועד למנוע סחטנות של חברי כנסת וסיעות בהמשך אישור התקציב בכנסת.

ההסכם, שגובש על ידי השר יריב לוין, קובע: “הסיעות יפעלו במשותף לאישור התקציב וחוק ההסדרים בכל שלוש הקריאות וכן בכל ההצבעות שיידרשו לכך בוועדות הכנסת”. כמו סוכם כי אף סיעה או חבר כנסת מהסיעות לא יעלו דרישות תקציביות נוספות מעבר למה שסוכם.

בסיכום של ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו נקבע כי כל תקציבי הישיבות ועולם התורה יכללו בבסיס התקציב לשנת 2019 – ולא יוחרגו, כפי שהתכוונו מלכתחילה במשרד אוצר.

“בכדי להגן על צרכי הציבור החרדי ולשמור על מה שנחתם בהסכמים הקואליציוניים, החליטו ראשי הסיעות החרדיות לקחת אחריות ציבורית ולהצטרף לסיכום עם כל ראשי סיעות הקואליציה, לפיו לא יועלו דרישות תקציב נוספות מעבר למה שסוכם”, נאמר בהודעה של הסיעות החרדיות”.

בהודעה נאמר עוד: “בכך בוטל הקיצוץ שהוצע בתקציבי הישיבות, תוך ביטול הצורך המיותר להיראות כסחטנים הדורשים שוב ושוב כסף מחדש כביכול, ותקציב המדינה יכלול את כל התחייבות הממשלה, כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים עם הסיעות החרדיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות