‘עובדה’: פרי העביר לדרעי מידע על האזנות סתר? • הח”כ: על מה הרעש

אריה ריבקינד
|
כ"ד טבת התשע"ח / 11.01.2018 17:54
לפי תחקיר ‘עובדה’, ראש השב”כ לשעבר וח”כ ‘יש עתיד’ כיום, עבר בשנות ה-90 ארבע בדיקות בהן נשאל: האם העביר לאריה דרעי מידע על האזנות סתר – ובאף אחת מהן לא נמצא דובר אמת • פרי מכחיש את ממצאי התחקיר: “מוכן לעבור בדיקת פוליגרף נוספת” • יאיר לפיד: “אני מאמין לפרי”

ראש השב”כ לשעבר, יעקב פרי, נכשל בארבע בדיקות פוליגרף שנועדו לברר – האם העביר מידע על האזנות הסתר לאריה דרעי בעת החקירה המשטרתית שנובלה נגדו בשנות ה-90. כך עולה מתחקיר התכנית ‘עובדה’ ששודר אמש (רביעי).

למרות זאת, לא ננקט נגד פרי, היום חבר כנסת ומבכירי מפלגת יש עתיד, צעד כלשהו. פרי מכחיש, כמובן, את ממצאי התחקיר של העיתונאי עמרי אסנהיים.

פרי אמר ל’עובדה’ ש”כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא”, וטען כי עבר רק בדיקת פוליגרף אחת שממצאיה לא היו חד-משמעיים, אף שמסמך שהוצג בתוכנית הפריך טענה זו.

פרי מסר כי ציין בעדותו בפני ועדה שבדקה את הפרשה כי דרעי העלה בשיחה עמו את נושא האזנות הסתר ואמר שמאזינים לו. לטענת פרי, הוא לא הגיב אז לדבריו של דרעי.

בשיחה עם רן בנימיני בתכנית ‘כאן הערב’ ברשת ב’ דחה היום ח”כ פרי על הסף את הטענה כי העביר לדרעי או למקורביו מידע, מסמכים או רמזים בנושאים שקשורים לחקירות ולהאזנות סתר. הוא הדגיש כי גם היום הוא מוכן לעבור בדיקה דומה.

“הסכמתי בעבר לעבור בדיקה כזו כי לא היה לי מה להסתיר. סבב הבדיקות הראשון בפוליגרף לא נעשה לדעתי בידי בודק מקצועי, ולכן ביקשתי לעבור בדיקה נוספת שבה המסקנות לא היו חד משמעיות”, אמר. “כל מי שמכיר את מכשיר הפוליגרף ואת מגבלותיו יודע שאין להתרשם מקביעות כאלה ואחרות. פוליגרף הוא רק כלי עזר בחקירה ואינו מהווה ראיה משפטית. לא הייתי מסרב לקבל לעבודה עובד שהיה מציג לי בדיקה כזו”.

על השאלה אם שקל להתפטר, השיב ראש השב”כ לשעבר בשלילה. “על מה אני צריך להתפטר? על מה הצעקה והרעש?”

קודם לכן הבוקר הדף יו”ר יש עתיד יאיר לפיד את הטענות שהועלו כלפי חבר מפלגתו. “אני מאמין לפרי”, אמר הח”כ בראיון לקיטל-גילת בכאן רשת ב’. “המבחן הוא משפטי. הוא זוכה מחקירת ההדלפות, אז אני לא רואה מצב שבו תכניות טלוויזיה הופכות לבית דין”.