דרעי: “הייתי קם משבעה להצביע. יהודה גליק? אנשים עשו עלי סיבוב”

יו"ר ש"ס דוחה את הטענות נגד התנהלותו סביב חוק המרכולים, ומצהיר: "אני יודע שבכפייה ובחקיקה דתית לא מגיעים להישגים. אני באמת לא צריך את החוק הזה, אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה" • ליצמן בגל"צ: "אם הוא חושב שזה כל כך קשה, אז למה הוא הלך עם זה עד הסוף?"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ח / 11.01.2018 09:45

יו”ר ש”ס, שר הפנים אריה דרעי, דוחה בראיון שהעניק ל’ידיעות אחרונות’ את הטענות נגד חוק המרכולים, וטוען כי לא מדובר בכפייה דתית.

בקטע מהראיון שפורסם הבוקר (חמישי) אומר דרעי: “אנחנו לא יזמנו שום חקיקה דתית. תרשום לך את הדבר הזה חמש פעמים. אני באמת לא צריך את החוק הזה, כי אני יודע שבכפייה ובחקיקה דתית לא מגיעים להישגים. אני לא יזמתי וגם לא המפלגות החרדיות את חוק המרכולים”.

“אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה”, הסביר דרעי – וציין כי שר הפנים נעדר סמכויות אכיפה בערים. “כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו – אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב”.

דרעי טוען כי  ראשי הערים שתקפו אותו סביב חקיקת החוק, פשוט אינם מבינים את החוק: “הם סתם מתנפלים”.

על המהלך בו ניסה לבדוק עם הרב של הח”כ מהליכוד אם אפשר להקים אותו מ’השבעה’ על רעייתו יפי ע”ה,  טען דרעי ש”עשו עלי סיבוב” – והדגיש כי לא פנה לגליק עצמו אלא ביקש חוות דעת הלכתית בלבד. “הרב של היישוב עתניאל עלה על הקו והוא אמר שבוודאי שזה מותר על פי ההלכה, אבל כל אחד שיעשה מה שהוא מרגיש”.

דרעי הבהיר: ”אם אני הייתי יושב ‘שבעה’ — הייתי קם להצביע בלי שום היסוס. לצערי, האמנתי באנשים שסילפו את כל מה שהיה שם. אני לא אנקוב בשמות, אבל אנשים עשו עליי סיבוב”.

מי שיצא נגד דרעי בעקבות הראיון הוא סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן.

“אם הוא חושב שזה כל כך קשה, אז למה הוא הלך עם זה עד הסוף?”, אמר ליצמן בראיון שהעניק הבוקר לגל”צ. “אני חולק עליו, זה כן עושה, זה שומר את הסטטוס קוו שנפרץ”.

ליצמן הדגיש כי היה מפיל את הממשלה על חוק המרכולים, וכי הבהיר זאת לנתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות