קונים של מותג ‘זארה’ מצאו פתקים מסתוריים בכיסי בגדים. מה הסיפור

דוד ליבוביץ
|
כ"ד טבת התשע"ח / 11.01.2018 09:50
לקוחות המתוג ‘זארה’ באיסטנבול הופתעו לגלות בכיסי בגדיהם החדשים פתקים קטנים עליהם נכתב: “אני עשיתי את הבגד הזה אבל לא קיבלתי תשלום” • מדובר במחאה מקורית של עובדי מפעל שייצר סחורה למותגים מובילים

דרך מרתקת להעברת מסר: קונים בחנות האופנה זארה באיסטנבול מצאו פתקים יוצאי דופן בבגדיהם, אותם כתבו עובדים של זארה הטוענים שלא קיבלו תשלום על ייצור הסחורה. כך פורסם באתר onlife.

על פי הדיווח של נעה בוקרה, הפתקים נכתבו בכתב ידם של עובדי מפעל הייצור, במטרה לבקש מהקונים לתמוך בקמפיין שלהם ללחוץ על זארה לשלם להם את השכר המגיע להם.

 “אני עשיתי את הבגד הזה שאתה הולך לקנות, אבל אני לא קיבלתי תשלום עבור העבודה שלי”, נכתב על הפתקים הקטנים.

עובדים אלו היו מועסקים על ידי יצרן בשם ‘בראבו טקסטיל’, במפעל שייצר סחורה למותגים כמו מנגו, נקסט ובעיקר זארה. המפעל סגר את עסקיו ביולי 2016 בפתאומיות והשאיר את העובדים ללא שכר של כמה חודשים וללא עבודה.

140 העובדים לא קיבלו את שכרם חרף נסיונותיהם והקמפיין אותו ניסו להעלות. הם החליטו לקחת את המחאה צעד אחד קדימה ולהגיע היישר אל הקונים, או ליתר דיוק אל הכיסים של הבגדים החדשים אותם רכשו.

אז האם הצליחו העובדים להגיע אל ליבם של הלקוחות ולנסות לרתום אותם למחאה ואולי על ידי כך לקבל את תשומת ליבם של מקבלי ההחלטות, או שאלו יטילו את הפתק המסתורי שבכיסם אל הפח וישכחו מהעובד שנמצא אי שם באחת החוליות החלשות של שרשרת המזון?

בזארה עצמה, מכל מקום, טוענים כי המותג פועל להקמת “קרן קשיים”, על מנת לסייע לקבוצת העובדים הטורקיים שנותרו ללא שכר.

התגובה הרשמית שלהם היתה: “אנו מחויבים למצוא פתרון מהיר לכל אלו שנפגעו”.