המלאך רזיאל: את הסיפור המרגש הזה על הרב שבח הי”ד אל תחמיצו

חרדים 10
|
כ"ד טבת התשע"ח / 10.01.2018 23:06
ניר בהגלי, תושב גן יבנה, גולל בפסט מרגש שכתב בדף הפייסבוק שלו על ההזדמנות המיוחדת שגרמה לו להכיר את המוהל הצדיק – הרב רזיאל שבח הי”ד • “לי ולאשתי יש כלל – אנחנו לא אומרים לא למצוות ברית מילה”

ביום שלישי בערב נרצח הרב רזיאל שבח הי”ד בפיגוע ירי ליד חוות גלעד.

זמן קצר לאחר-מכן התפרסם בפייסבוק פוסט מרגש של ניר בהגלי, תושב גן יבנה, בו סיפר על ההזדמנות המיוחדת שגרמה לו להכיר את הרב רזיאל.

חרדים 10 מגיש את הפוסט במלואו.

האמת, אני לא נוהג לכתוב על דברים קשים בפייסבוק, אבל מזה כ-3 שעות קשה לי לבלוע את הרוק.

ב-29 בספטמבר 2016, השתחררנו מבית החולים עם יהלי הקטן.

יצא שהברית תתקיים ביום השני של ראש השנה. אנחנו שומרים שבת והיה חשוב לנו לקיים את מצוות ברית המילה ברוב הדר בבית הוריי בכפר תפוח.

לכו תמצאו מוהל, בראש השנה – ביישוב כזה קטן.

הרמתי טלפונים לכל מי שרק אפשר ולא היה בנמצא. אבא שלי סייע ועזר ודיבר עם כל מי שהיה אפשר אך לא מצאנו. 4 ימים לברית ואין מוהל. בישורת האחרונה קיבלתי מספר טלפון מאבא שלי שאמר לי לנסות להתקשר למספר הזה – ואם לא יצלח, נצטרך לקיים את הברית במקום אחר.

מכיוון שבניסיונות קודמים שעשיתי המוהל היה עסוק או שהעדיף לחגוג את ימי ראש השנה בחיק משפחתו – ידעתי שאין לי מה לתלות יותר מידי תקווה, אבל כמובן שניסיתי.

כך נשמעה השיחה:

אני: “שלום מדבר ניר, נולד לנו ברוך ה’ ילד והברית יוצאת ביום השני של ראש השנה, אנחנו רוצים לקיים את הברית בכפר תפוח, אתה תוכל להגיע?”

הרב רזיאל שבח: “קודם כל מזל טוב! דבר שני, לי ולאשתי יש כלל – אנחנו לא אומרים לא למצוות ברית מילה”.

אני: “ווואוו – תודה רבה! אתה הראשון שעונה לי כן בלי להסס.. אתה יכול להגיע עם אשתך והילדים כמובן, אנחנו נדאג להכל”.

הרב רזיאל שבח: “בעזרת ה’, אני אבדוק – אתם תדאגו להשתחרר בבטחה מבית החולים – כל השאר יהיה בסדר בעזרת ה'”.

אני: “ממש תודה, מה צריך להכין?”

הרב רזיאל שבח: “אני אשלח לך בווטסאפ הכל – אם אתה צריך משהו או אם יש שאלות תעדכן אותי”.

אני: “תודה. תגיע עם אשתך והילדים אנחנו נדאג לכל. אני לא רוצה שלא תבלה עם משפחתך בראש השנה”.

הרב רזיאל שבח: “בעזרת ה’. נהיה בקשר”.

כך הסתיימה השיחה.

אנחנו אכן ערכנו לכבודו ולכבוד משפחתו דירת אירוח, סידרנו מקום בשולחן לו ולמשפחה, אך בערב ראש השנה עם הגיעו אלינו – הוא פשוט הגיע לבד.

“לא רציתי להטריח אתכם, אשתי מבינה שזו מצווה להביא בבריתו של אברהם אבינו תינוק שנולד והיא דווקא שמחה על ההזדמנות לבלות עם הילדים את ראש השנה בבית הוריה, ברוך ה’ הכל בסדר”.

אני ידעתי שהוא מבלף אותי בשביל שאני ארגיש יותר טוב, אני גם יודע שהוא באמת לא רצה להטריח – הרגשתי לא נעים, אבל הוא פשוט חיבק אותי, חייך בחום והחליק את הנושא כמו כלום עם בדיחה או שתיים.

ראש השנה היה ראש השנה הכי משמעותי ועוצמתי שהיה לי מעולם, אולי אפילו בכלל – תחושה של קודש, ילד טהור ומתוק שהרחיב את הלב והנשמה, תפילות עם מזמורים, טקס ברית מילה שהתקיים שנייה לפני מעמד התקיעות בשופר בבית הכנסת, אווירת חג, מעורבבת בשמחה וקודש – באמת שקשה לתאר את התחושה.

ואז בילינו יומיים מלאים עם הרב רזיאל שבח ז”ל – שהתגלה כאישיות יוצאת דופן: צנוע ועניו, מפוצץ בחכמה, איש של חסד ומעשה, פרמדיק מתנדב שמציל חיים של אנשים, איש מלא בידע, איש של תורה ומצוות, חייכן, מכיל את הסובבים אותו באהבה, איש של הומור איכותי, בן חכמים, מרתק – בקיצור צדיק.

האמת הייתי בטוח שבורא עולם שלח לי את אליהו הנביא – ממש כך. יומיים שלמים שבילינו איתו והוא פשוט הילך על כולנו ובייחוד עלי קסם.

 •

במוצאי ראש השנה דאז שבנו לביתנו בגן יבנה. הוא אמר שהוא יגיע לביתנו בכדי לבדוק שהכל בסדר עם הילד. אמרתי לו שאנחנו מתגוררים בגן יבנה וזה קצת רחוק. הוא אמר לי: אוקיי, נדבר וניפגש, כאילו זה ממש לא אישיו.

כמובן שלא נאמרה חצי מילה על תשלום מצידו ואני בעצמי לא התכוונתי לדבר על כך – זה היה נראה לי פשוט פוגע בו.

הוא הגיע, הוא והאישיות הנדירה שלו לביתנו לבדוק את שלום הילד, הרגיע, ליטף, צחק, סיפר בדיחה והלך כלעומת שבה.

אני הכנתי לו מראש מכתב ברכה שרשמתי לו. פשוט הרגשתי צורך עז להודות לו על היומיים המיוחדים שהוא שהה במחציתנו, על החכמה, על דברי התורה, על הנועם על עצם אישיותו והיותו! כי נדירים אנשים כרזיאל שבח.

כך כתבתי לו:

“לרב רזיאל שבח היקר,

כשמך כן אתה – שבח לעולם ומלא ברזי אל.

אנו רוצים להודות לך מעומק הלב על שזיכית אותנו בנוכחותך בימי ראש השנה הקדושים.נעמת לנו מאד, בנוכחותך, בדבריך החכמים, בצניעותך, באהבת הבריות שבך. בהיותך. אנו מודים לבורא עולם על שזיכה אותנו שתהיה שליחנו בהבאתו של בננו בבריתו של אברהם אבינו.

מי ייתן והשנה הבאה עלינו לטובה תהיה שנה שבה אלוקים ישפיע עלינו מטובו, יזכה אותנו בעשיית חסדים וירבה עלינו רוב ברכה ושפע.

הלוואי ונזכה להיות במחיצת אנשים כמוך במהלך כל השנה ונזכה ללמוד כיצד לקיים מצוות ולעשות חסדים לפחות כמותך.

תודתנו נתונה לרעייתך ולילדיך על כי “שיחררו אותך” לשהות במחיצתנו במהלך ימי החג. אנו מרגישים כאילו פגשנו את אליהו הנביא, במעשיך ובדברי החוכמה שנסכת בנו.

אנו מודים לך גם על כי הבאת נחת רוח להורינו היקרים, למשפחה, ליישוב ולקהילה. תודה מקרב לב!”

כשסיים לבדוק את הילד ולראות שהכול תקין, ציידתי אותו במכתב הברכה. התחבקנו ונפרדנו לשלום – וזאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו.

כעבור כשעה הוא קרא את המכתב, וכתב לי: “אני יושב באוטו, קורא את המכתב ופשוט בוכה מהתרגשות! תודה רבה!!!”…

“באהבה רבה. מקווה שדמעות של שמחה” – כתבתי לו.

הרב רזיאל שבח היד

צילום: מתוך פייסבוק

 •

 

הערב, לפני שעות בודדות, הוא נרצח בפיגוע ירי של אנשי שנאה, אויבים מרים ופחדנים, אנשי טרור ורוע מזוקק, אנשים שהם אפילו לא אבק ליד צל צלו של רזיאל המלאך. אני בטוח שהוא הציל גם את חיי בני עמם, אני גם כמעט בטוח שהטוהר שהוא היה עטוף בו יכול היה לעצור את הכדורים.

אבל זה לא קרה. כך נכתב בראש השנה תשע”ח – כך החליט בוראו של העולם: הרב רזיאל שבח צריך להחזיר את נשמתו.

הרב רזיאל שבח – אני בטוח שבורא עולם שמר לך מקום בגן עדן, סמוך לכל הצדיקים והאנשים שעשו רק טוב בחייהם. הלוואי ונזכה להיות אנשים טובים כמוך, אנשים שעושים חסד, אנשים העוזרים לזולת, אנשים שתורמים ונותנים מעצמם ותוך כדי שומרים על צניעות אין קץ.

יהי זכרך ברוך!

אוהב אותך מאד – השארת בי חותם.