המחבלים עקפו את הרכב וירו בנשק תקני • נתניהו: “נגיע אליהם”

חיים טוויל ואריה ריבקינד
|
כ"ד טבת התשע"ח / 10.01.2018 22:23
תרמילי הירי ממנו נרצח הרב רזיאל שבח הי”ד נמצאו מפוזרים על פני 200 מטרים • במערכת הביטחון מעריכים: הפיגוע בוצע בידי חוליה מאורגנת ומיומנת שכנראה משתייכת לחמאס • ג’ייסון גרינבלט: “הפלסטינים מהללים את רציחתו, האלימות הזו וההאדרה הנוראית רק יסיתו לעוד פיגועים”

פיגוע הירי בו נרצח אמש הרב רזיאל שבח הי”ד ליד חוות גלעד בשומרון בוצע באמצעות נשק תקני ולא מאולתר, כפי שקרה במקרים קודמים רבים בעבר – כך עולה מתחקיר ראשוני של הרצח, שפורסם הערב (רביעי) בחדשות ‘כאן’.

עלות כלי נשק כזה יכולה להגיע ל-50 אלף שקלים, ולכן במערכת הביטחון מעריכים כי הפיגוע בוצע בידי חוליה מאורגנת ומיומנת.

לפי הדיווח ב’כאן’, התרמילים כתוצאה מהירי נמצאו מפוזרים על פני כ-200 מטרים על הכביש בזירת הפיגוע, והקליעים ניקבו את הרכב שבו נסע שבח משני כיוונים: זה של הנהג והשמשה הקדמית.

בעקבות הממצאים, ההערכה היא שהירי בוצע מרכב שעקף אותו – ואז ירה.

חקירת כוחות הביטחון מתמקדת, בין היתר, בשאלה מי העניק סיוע כספי וגם מבצעי לקראת הפיגוע. במערכת הביטחון עדיין לא יודעים לקבוע אם המחבלים נשלחו על ידי אחד מארגוני הטרור, אך נוטים להעריך כי החוליה משתייכת לחמאס.

לפי הדיווח בכ’כאן’, במקביל לחקירה של כוחות הבטחון, גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית פועלים ביממה האחרונה כדי להתחקות אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע. אחד מהגורמים הביטחוניים ברמאללה הבהיר בשיחה עם ‘כאן, ‘כי למנגנונים הפלסטיניים לא היה קשר לפיגוע. “אנחנו משתמשים רק בקלצ’ניקוב ולא ב-M-16. רק הארגונים משתמשים בנשק כזה”.

היום נודע כי הראשון להעניק טיפול רפואי בשטח לנרצח בפיגוע היה חובש פלסטיני, שנעלם מהזירה כשצוותי הרפואה הישראליים הגיעו למקום.

ההקפות והקבורה בחוות גלעד. צילום: רועי חדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם עיתונאים זרים בירושלים, והבטיח שמערכת הביטחון תלכוד את המחבלים. “דיברתי היום עם ראש השב”כ, הוא עדכן אותי לגבי החקירה המאומצת שנעשית בעניין הפיגוע הרצחני של אתמול. אין לי שום ספק שזו רק שאלה של זמן, אני מקווה שלא הרבה זמן, עד שנגיע למרצחים. אנחנו מחויבים לזה”, אמר נתניהו.

השגריר פרידמן צייץ: “אל תתפלאו מדוע אין שלום”

שליחו המיוחד של נשיא ארה”ב למזרח התיכון, ג’ייסון גרינבלט, התייחס הערב לפיגוע הירי שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי”ד. “מחבלים פלשתיניים רצחו את הרב שבח, אב לששה ילדים קטנים”, כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו. “חמאס והפתח’ מהללים את רציחתו. האלימות הזו וההאדרה הנוראית רק יסיתו לעוד פיגועים ויגזלו מהפלשתינים את הסיכוי לשלום”. גרינבלט הוסיף: ”אני מתפלל למען משפחת שבח”.

הציוץ גרינבלט מצטרף לזה שפרסם הבוקר שגריר ארה”ב בישראל, דיוויד פרידמן. “ישראלי, אב לשישה, נרצח אתמול בלילה בדם קר על ידי טרוריסטים פלסטינים. חמאס משבח את הרוצחים וחוקי הרשות הפלסטינית יספקו להם תגמולים כספיים”, כתב פרידמן בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הוסיף: “לא נסכים שזה יימשך. אל תתפלאו מדוע אין שלום. תפילותינו ומחשבותינו עם משפחת שבח”.

מאות בני אדם ליוו בצהרים למנוחות את הרב רזיאל שבח הי”ד. הלוויתו נערכה בחוות גלעד, שם ביקש בעבר להיקבר באם יקרה לו משהו.

הרב שבח בן ה-35 הותיר אחריו אישה – יעל, ושישה ילדים: רננה בת ה-10, נעמי בת ה-8, מרים בת 6, מלכה בת 5, עובדיה בן 3 ובניהו בן 10 חודשים.