בגלל ועידת ‘שלומי אמונים’: המבקר הטיל קנס של 150,000 ש”ח על אגו”י

מבקר המדינה פרסם את הדוח השנתי שלו על חוק מימון המפלגות • הליכוד נקנסה בסכום הגבוה ביותר - בגלל 'הליכודיאדה' • דגל, האיחוד הלאומי, העבודה, חד"ש, כולנו, מרצ וש"ס ברשימה החיובית • על ועידת שלומי אמונים: במימון הוצאות הוועידה בידי גורמים מסחריים יש משום תרומה אסורה
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשע"ח / 10.01.2018 17:08

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, פרסם היום (רביעי) דוח ביקורת על החשבונות השוטפים של הסיעות בכנסת ה-20.

הדוח מתייחס ל-12 מהסיעות בכנסת. לגבי ארבע סיעות נוספות – בל”ד, הבית היהודי, רע”מ ותע”ל – על פי בקשתן, אישרה ועדת הכספים של הכנסת כי יוגש דוח במועד אחר.

הסיעות שניתן להן דוח חיובי הן דגל התורה, האיחוד הלאומי, העבודה, חד”ש, כולנו, מרצ וש”ס.

חמש סיעות אחרות קיבלו דוח שלילי וספגו קנס כספי.

הליכוד נקנסה בסכום הגבוה ביותר מבין המפלגות שנענשו, זאת לאחר שמבקר המדינה קבע כי אירוע ‘הליכודיאדה’ אורגן מתרומה אסורה שאינה עומדת במגבלות הקבועות בחוק.

שפירא כתב, כי האירוע “הוצג בשמה ובסמליה המובהקים של הסיעה, כאירוע שקשור באופן ישיר ובלעדי עם הסיעה, שתרם להעמקת הקשר בין חברי הסיעה, ולחיזוק תחושת ההזדהות של נבחרי הציבור עם תומכיהם. כל זאת בלי שנשאה הסיעה בהוצאות כלשהן”.

בשל כך, מהמפלגה נשלל סכום מימון בסך של 350 אלף שקלים.

גם אגודת ישראל ספגה קנס: במקרה של הסיעה החרדית קבע המבקר כי באוקראינה התקיימה ועידה לציון 40 שנה להקמת סיעת ‘שלומי אמונים’, במסגרת מפלגת “אגודת ישראל”, וכי עלויות הוועידה הסתכמו ב-500,000 ש”ח לפחות, בהתאם לחלוקה הבאה: סך של 200,000 ש”ח מומן מכספי הסיעה; סך נוסף של 200,000 ש”ח מומן על ידי משתתפי האירוע לכיסוי עלויות הטיסות, הלינות והארוחות; ואילו יתרת העלויות מומנה בידי גורמים מסחריים שונים באמצעות מכירת חסויות ופרסומות.

מבקר המדינה קבע כי במימון הוצאות הוועידה בידי גורמים מסחריים יש משום תרומה אסורה לסיעה, שאינה עומדת במגבלות הקבועות בחוק.

בשל כך, סכום המימון שנשלל מסיעת אגודת ישראל – 150,000 ש”ח.

ישראל ביתנו נקנסה ב-137 אלף שקלים לאחר שלא נמצאה התאמה בין הכנסות המפלגה מדמי החבר לבין רשימות המתפקדים וטופסי ההתפקדות.

המבקר קנס את מפלגתו של יאיר לפיד ב-100 אלף שקלים משום ש”הסיעה ניהלה את מערכת החשבונות שלה שלא לפי הנחיות מבקר המדינה”. מהתנועה בראשותה של ציפי לבני נשלל מימון בסכום של 90 אלף שקלים, משום ש”לא נתנה ביטוי בחשבונותיה להוצאות בגין השתתפותה בעצרת לזכרו של יצחק רבין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלומי אמונים איבדה
    10/01/2018 20:01
    יוצי
  1. את דרכה.
    מנהלים אותה היום: נוחי פרוש, האחים יהודה וחונא דייטש יענקי ברגר ומאיר רובינשטיין.