“אנו ננצח אתכם, ברברים”: הרב רזיאל שבח הי”ד הובא למנוחות

חיים טוויל
|
כ"ג טבת התשע"ח / 10.01.2018 13:26
בחוות גלעד שבשומרון יצא בצהרים מסע הלווייתו של הרב רזיאל שבח הי”ד שנרצח אמש בפיגוע ירי רצחני – והותיר אחריו שישה יתומים • מאות בני אדם ליוו אותו בדרכו האחרונה • האלמנה: “החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל בעלי היקר והאהוב הי”ד בחוות גלעד – במקום בו פעל”

הרב רזיאל שבח הי”ד שנרצח אמש בפיגוע ירי רצחני סמוך לחוות גלעד בשומרון – הובא בצהרים (רביעי) למנוחות בחווה, בהשתתפות מאות מלווים.

הרב שבח, בן ה-35, הותיר אחריו אישה – יעל, ושישה ילדים: רננה בת 10, נעמי בת 8, מרים בת 6, מלכה בת 5, עובדיה בן 3 ובניהו בן 10 חודשים.

יעל אלמנתו סיפרה: “החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל בעלי היקר והאהוב הי”ד בישוב חוות גלעד במקום בו פעל. רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד”.

האלמנה הוסיפה: ”אנחנו מכבדים את בקשתו ואנחנו נקבור אותו בישוב שהוא כל כך אהב ופעל בו. אני קוראת ומבקשת מכל עם ישראל להגיע ללוות את רזיאל היקר בחוות גלעד שבשומרון. זו בקשתי”.

ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, ספד בהלוויה בחוות גלעד: “הרב רזיאל, אחינו היקר הקדוש והאוהב, איש החסד, מלא אהבת חינם. רק בחנוכה עמדנו כולנו ביחד בבית העם בחוות גלעד בחידון שארגנת לילדים. כמה אור ושמחה נבעו ממך. שמחת איתם בפרסים שקיבלו. איש תורה עניו. כמה חיים הצלת כמתנדב במד”א כאן בשומרון. מעביר שיעורים, מלמד נערים וילדים.

“אתה שהצלת כל כך הרבה חיים – איך הגיעו אתמול השפלים וגזלו מאתנו נשמה ענקית. הרב רזיאל לא מת מסרטן, הוא לא נפטר משפעת. הוא נרצח כי הוא יהודי בארץ ישראל. אנחנו מישרים אליך מבט ומבטיחים למרצחים שעם ישראל לא יישבר לעולם”.

דגן פנה אל המחבלים: “אתם קדשתם את המוות ואנחנו את החיים. אתם קדשתם את הרוע ואנחנו את התורה ואת ארץ ישראל ועם ישראל. אנחנו ננצח אתכם, חבורת ברברים נאלחים”.

דגן  אמר  לראש הממשלה ושר הבטחון: “יש לנו את הצבא הטוב בעולם. אנחנו דורשים שהצבא יביא על המרצחים יום נקם ושלם. אנחנו רוצים להשיב את הכבוד הלאומי. אדוני ראש הממשלה אנחנו דורשים ממך להודיע היום על הכרה מלאה בחוות גלעד כיישוב במדינת ישראל. אדוני שר הביטחון, אנחנו דורשים ממך לאשר 1000 יחידות דיור באדמות שגאל משה זר כאן בחוות גלעד. זה מה שיעצור את המוטיבציה של הטרור. אין מחיר לשישה יתומים”.

שר החינוך נפתלי בנט קרא לראש הממשלה לכנס עוד היום את הקבינט: ”תן את הפקודות הבאות: לא עובר יותר שקל למשפחות המרצחים, אשר והכר בחוות גלעד כישוב ואם בארץ ישראל”.

במהלך דבריו של בנט נשמעו קריאות לנקמה מצד משתתפים בהלוויה.

קבר, חוות גלעד, הרב רזיאל שבח הי"ד

הקבר שנכרה הבוקר בחוות גלעד

רב השומרון הרב אליקים לבנון ספד: “אדוני ראש הממשלה, בוא לכאן ותסתכל בעיניים של הילדים, של המשפחה, של יעל היקרה. אסור להמשיך בשגרה אלא להוסיף אור, להוסיף בתורה, להוסיף בארץ ישראל, שלא על כל מטר יהיה דיון משפטי, לאשר עכשיו 100 יחידות דיור בחוות גלעד”.

הרב הוסיף: “כמה ברכה הייתה שרויה בך. כמה אור היה בך. וכמה חושך יש באותם בני חושך שבאו לגדוע את האור והפעם הצליחו לגדוע אור גדול”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר הבוקר: “אני קורא לראש הממשלה ולשר הבטחון – אפשרו למשפחה היקרה הזו לממש את רצונה ולקיים את צוואת הנרצח ולקבור את רזיאל היקר הי”ד בישוב שהוא כל כך אהב ובו הוא חי ופעל.

“ביום כזה נוראי למשפחה לשומרון ולעם ישראל התשובה הנכונה לאותם מרצחים שפלים שרצו לרצוח יהודי ובעצם לגרש אותנו על ידי כך מאחיזתנו בארץ ישראל – להודיע היום על אישור תוכנית המתאר ועל הכרה מלאה בישוב חוות גלעד. להסיר את כל המגבלות הפוליטיות על הבניה. להודיע על מאות יחידות דיור בחוות גלעד –  זו התשובה האמיתית והנכונה, זה מה שיגדע את המוטיבציה של הטרור.

דגן הוסיף: “הם רוצים לפגוע בנו ולגרש אותנו מהארץ שלנו עי טרור והפחדות ועם ישראל יגדל יפרח ויבנה בדיוק באותה מקום שהיה פיגוע”.

הרמטכ”ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הגיע הבוקר לזירת פיגוע הירי סמוך לחוות גלעד בשומרון. הרמטכ”ל קיבל סקירה ממפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ממפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב, מראש המנהל האזרחי, תת-אלוף אחוות בן חור, ממפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית וכן מגורמי השב״כ.

הרב רזיאל שבח הי"ד

רזיאל הי”ד עם משפחתו. צילום: באדיבות המשפחה

איזנקוט שמע על פרטי הפיגוע ו על הפעולות שבוצעו בעקבותיו במרחב החטיבה המרחבית “שומרון”.

מאז אמש התבצעו פעולות הגנה בדגש על הישובים והצירים, כתר על העיר שכם וכתר על כפרים נוספים באזור. כמו כן, התבצעו פעולות מודיעיניות שונות על מנת לאתר את המחבלים שנמלטו מהזירה.

איזנקוט אמר: “העיסוק העיקרי כרגע הוא לאתר את החוליה, לעצור אותה ולמנוע אירועים נוספים, וזאת לצד היערכות להמשך הפעילות במרחב יהודה ושומרון גם במהלך הימים הקרובים”.

במהלך ביקור הרמטכ”ל בזירת הפיגוע הגיעו פעילי ”עוצמה יהודית” וקראו לעברו, בין היתר: “איזנקוט למה זה מגיע לנו?”, “תחזירו את המחסומים” ו-“התרענו מראש – למה לא חסמתם את שכם?”.