נוק אאוט: אראל סג”ל יותר פופולרי מכל תכניות האקטואליה של גל”צ ביחד

אבי כץ
|
כ"ג טבת התשע"ח / 10.01.2018 14:13
תכניתו של סג”ל מנצחת בנוק אאוט את זו של רזי ברקאי – החשיפה לתכניתו של סג”ל כמעט כפולה מהתכנית ‘מה בוער’ • גל”צ מסרו את הנתונים לאתר ‘מידה’ רק בעקבות איום בעתירה לבית המשפט

תכנית הרדיו של איש התקשורת אראל סג”ל בתחנת הרדיו הצבראית גלי צה”ל היא רצועת השידור המואזנת ביותר מבין תכניות האקטואליה בתחנה – בפער ניכר מהמתחרות.

נתוני הרייטינג של משדרי גל”צ במדיה הדיגיטלית נחשפו באתר האינטרנט ‘מידה’.

לפי הנתונים, בחודשים ינואר-אוגוסט 2017, התכנית של סג”ל – המשודרת ב-11 בבוקר בימים ראשון עד רביעי – נחשפה ליותר ממיליון מאזינים, המהווים כמעט רבע מכלל מאזיני תכניות גל”צ באינטרנט ובאפליקציה של התחנה.

יודגש,  כי הנתונים אינם מתייחסים להאזנה דרך מקלט הרדיו, אלא דרך אמצעי המדיה הדיגיטליים כמו מחשבים ניידים ונייחים, טלפונים חכמים ומכשירי טאבלט. מדובר בהאזנה וולונטרית בה המאזין בוחר בעצמו לאילו מהתכניות הוא מעוניין להקשיב, ללא תלות בשעת השידור המקורית של התכניות.

נתוני הרייטינג שפורסמו באתר ‘מידה’ מלמדים כי ממוצע ההאזנה החודשי לסג”ל גבוה למשל פי 9 מזה של יעל דן, המשדרת גם היא ארבע שעות בשבוע, וב-700 אחוזים מרינו צרור – שתי שעות שידור שבועיות, ואילנה דיין  -שעה בשבוע.

סג”ל מנצח גם את איש התקשורת מהשמאל – רזי ברקאי.

לפי הנתונים, החשיפה לתכניתו של סג”ל כמעט כפולה מהתכנית ‘‘מה בוער” בהנחיית ברקאי, המשודרת מדי בוקר במשך שעתיים.

הנתונים הועברו לאתר ’מידה’ בעקבות בקשת חופש מידע ולאחר שבגלי צה”ל סירבו בתחילה למסור את הנתונים, בניגוד לחוק חופש המידע.

רק בעקבות איום בעתירה לבית המשפט הואילו בגל”צ לחשוף את נתוני ההאזנה.