הגר”ד לאו: “הלב נקרע לרסיסים” • סמוטריץ: “שכן. תלמיד חכם. קדוש”

אבי גבאי: "פיגוע ירי מזעזע שהסתיים במשפחה עם ילדים יתומים מאבא" • הרצוג: "ניאבק ונתמיד, נרדוף ונעניש, ננחם ונדאב, ביחד עם רעייתו וששת ילדיו ומשפחתו" ח"כ יעל גרמן: "מצמרר שהוא הספיק להתקשר לאשתו לומר לה 'הזמיני אמבולנס'"
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשע"ח / 09.01.2018 22:39

תגובות רבות במערכת הפוליטית על רצח הרב רזיאל שבח הי”ד, הערב ליד חוות גלעד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:  “אני מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחתו של רזיאל שבח, שנרצח הלילה בידי מחבל שפל”.

נתנהו הוסיף: “כוחות הביטחון יעשו כל שניתן כדי להגיע לרוצח הנתעב ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין”.

הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, אמר הערב: “הלב נקרע לרסיסים אל מול דמותו הייחודית, הלבבית והנדירה של הרב רזיאל שבח הי”ד, שמסר בעצמו נפש להצלת חיים ולהרבצת תורה ושמירה על יהדות בארץ ישראל, אב לילדים רכים ותמימים, שנגדעו חייו על ידי מחבל נתעב שחיפש לרצוח כל יהודי באשר הוא.

“הרב רזיאל מצטרף אל כיסא הכבוד יחד עם קדושי וטהורי ישראל לאורך הדורות שמתו על קידוש השם.  העם כולו מחזק את המשפחה ואת הקהילה ברגעים כה קשים, ויהי רצון שיאמר הקב”ה לצרותינו די”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לרצח:  ”הצטערתי מאד לשמוע על מותו של הפצוע בפיגוע בצומת חוות גלעד. מדינת ישראל לא תיתן לטרור להרים את ראשו, ואני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון יביאו את האחראים לדין. לבנו, תפילותינו ומחשבותינו עם המשפחה האבלה, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ נפרד מהרב רזיאל שבח הי”ד : “שכן. מכר. תלמיד חכם. אב לשישה ילדים. קדוש. נשם לידי את נשימותיו האחרונות. קרבן נוסף על מזבח ישוב הארץ בתהליך קשה של גאולה. ערב קשה, אבל לא נכנע ולא נחלש. נמשיך להיאחז באדמת ארץ הקודש במסירות ובדבקות. ה’ ייקום דמו וישלח לכולנו נחמה”.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי: “‏משתתף בצער הכבד שנפל הערב בשומרון עם פיגוע ירי מזעזע שהסתיים במשפחה עם ילדים יתומים מאבא”.

גבאי הוסיף: “סמוך ובטוח שכוחות הביטחון ישימו ידיהם על המחבלים המתועבים ושולחיהם. בכל מקום שלא יהיה – הטרור לא ישיג את מטרותיו ולא ניכנע לו”.

ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג אמר: “‏לצערנו, הטרור לא נח לרגע והפעם הקרבן הוא פרמדיק שהקדיש את חייו למען הזולת באשר הוא”.

הרצוג הוסיף: “ניאבק ונתמיד, נרדוף ונעניש, ננחם ונדאב, ביחד עם רעייתו וששת ילדיו ומשפחתו. יהי זכרו ברוך”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: “‏אבלים וכואבים על הירצחו של הרב רזיאל שבח הערב בסמוך לחוות גלעד על ידי מחבלים פלשתינים. מדינת ישראל מחויבת להגביר את אמצעי הביטחון בכבישי יו”ש, ולהמשיך להלחם בטרור על כל זרועותיו: מבצעי פעולות טרור לצד מי שממממן טרור ומספק רשת כלכלית למשפחות מחבלים”.

ח”כ יעל גרמן מיש עתיד: “הלב כואב הערב. מבקשת לשלוח את תנחומי למשפחת שבח היקרה על אובדן אהובם הרב רזיאל שבח, שנרצח הערב ביריה מרכב חולף בחוות גלעד”.

היא הוסיפה: “מצמרר שהוא הספיק להתקשר לאשתו לומר לה ‘הזמיני אמבולנס’ רגעים לאחר שנורה. לא להאמין באיזה מציאות אנו חיים. בימים של מלחמות לא קלות בכנסת החיים שוב טופחים ומזכירים לנו שעלינו לעמוד יחד ולהתעסק במה שבאמת חשוב. ארור המחבל צמא הדם. כה צעיר היה. רק בן 35. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות