לא תאמינו: סקר מוכיח שהחרדים תומכים בביבי יותר מהליכודניקים

מסקר שערך מכון סמית עבור העיתון 'גלובס' לקראת ועידת ישראל לעסקים עולה: 63% מהחרדים סבורים שיש להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה רק בתום כהונתו • עוד עולה מהנתונים: שני שלישים ממצביעי הבית היהודי וכולנו מעדיפים מיגור שחיתות על יציבות הממשלה
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ח / 09.01.2018 21:22

סקר שערך מכון סמית למחקר לקראת ועידת ‘גלובס לעסקים שתיפתח מחר (רביעי), מעלה ממצאים מפתיעים באשר לעמדת הציבור הישראלי בסוגיית החקירות של נבחרי הציבור.

לפי הסקר, 58% מקרב הציבור חושב שיש לחקור באופן מידי כל חשד לעבירה על טוהר המידות של נבחר ציבור – גם במחיר של ערעור היציבות השלטונית. 31% ממשתפי הסקר חשבו, לעומת זאת,  כי יש להמתין עם הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה עד לאחר תום כהונתו, כדי לשמור על יציבות שלטונית. ל-11% ממשתתפי הסקר לא הייתה דעה בנושא.

לפי הסקר, בקרב מצביע הליכוד היה רוב – 51% אל מול 33%, שענו כי אסור לערער את היציבות השלטונית גם במחיר של המתנה עם הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה, עד לאחר תום כהונתו.

לעומתם, 62% ממצביעי הבית היהודי ו-65% ממצביעי כולנו בבחירות האחרונות אמרו שיש לחקור כל חשד לעבירה על טוהר המידות – גם במחיר ערעור היציבות השלטונית.

ומה באשר לציבור החרדי? לפי הסקר, החרדים מעניקים לנתניהן את ההגנה הכי מאסיבית: 63% מהחרדים סבורים כי יש להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה -במידה ויימצא אשם – רק בתום כהונתו, כדי לשמור על יציבות שלטונית. רק 23% מבחורי המפלגות החרדיות השיבו כי יש לחקור מיד כל חשד לעבירה של נבחר ציבור.

יצוין, כי באשר לשאלה מתי ראש ממשלה מכהן החשוד בפלילים צריך להתפטר מתפקידו, אם בכלל – הדעות חלוקות, ואין הלכה משפטית ברורה. עם זאת, לפי גלובס, נראה כי רוב המשפטנים סבורים כי ראש ממשלה אינו יכול להמשיך בתפקידו אם הוגש נגדו כתב אישום.

הסקר נערך בקרב 550 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מהמגזר היהודי והערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות