ראש המוסד מצהיר: “יש לנו עיניים ואוזניים ויותר מכך גם בתוך איראן”

אריה ריבקינד
|
כ"ב טבת התשע"ח / 09.01.2018 12:53
מעריך שההפגנות באיראן לא יובילו למהפכה: “לא צריך לפתח ציפיות, על אף שאשמח לראות מהפכה חברתית באיראן. אולי בעתיד” • “האיראנים שועטים באין מפריע לתוך המזרח התיכון עם הרבה מאוד כוחות” • “שינוי דרמטי בהבנה האמריקנית את האיומים האסטרטגיים מאז שלטון טראמפ”

ראש המוסד יוסי כהן התייחס הבוקר (שלישי) למחאה שפרצה לאחרונה  באיראן – והעריך כי ההפגנות לא יביאו לערעור המשטר.

כהן, שנשא דברים בכנס של אגף הממונה על השכר במשרד האוצר – הצהיר: “יש לנו עיניים ואוזניים ויותר מכך גם באיראן”. כהן הוסיף: “אני אשמח לראות מהפכה חברתית חזקה מאוד באיראן”.

כהן ניתח בכנס את המניעים להפגנות נגד השלטון: “האזרח האיראני מבכה את יומו על רקע מצבו הכלכלי המאכזב. הנשיא רוחאני לא מצליח, לדעת האוכלוסיה, לשפר את מצב הכלכלה והחברה. זה מה שהוציא אותם לרחובות”.

לדבריו, “לא צריך לפתח ציפיות, על אף שאשמח מאוד לראות מהפכה חברתית באיראן. זה אולי יקרה בעתיד””.

ראש המוסד הזהיר: “האיראנים שועטים באין מפריע לתוך המזרח התיכון עם הרבה מאוד כוחות, באופן שיוצר כמעט בפועל מסדרון אווירי ויבשתי השופך לוחמים לאזור כדי להביא למימוש החזון שלהם”.

ראש המוסד סיכם גם את השנה הראשונה לכהונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: “יש לנו שיתוף פעולה יוצא דופן עם ארצות הברית, והוא הולך וגובר. ארצות הברית של השנה האחרונה משנה מדיניות, ואנחנו מתחילים לראות שינויים דרמטיים מבחינתנו בהבנה האמריקנית את האיומים האסטרטגיים”.

כהן טען: “אנחנו רואים שינוי טוב, שינוי שעשוי להביא יותר בחשבון את האינטרס הביטחוני הישראלי. יש דאגה לשלום העולם כולו בצל השאיפות הדרמטיות הקיצוניות מאוד של איראן, שיש ביכולתה להפעיל כוחות וטרור. מבחינתנו, השינוי הזה הוא לטובה”.