ביבי בשיחה סגורה: ‘המרכולים לא ישנה כלום. חוק שנכפה עלינו’

חוק המרכולים של השר אריה דרעי אמור לעלות להצבעה בסביבות 2:30 לפנות בוקר • הרוב המסתמן: קול אחד בלבד • נתניהו לח"כי הליכוד על חוק המרכולים ועונש מוות: "אלה חוקים שנכפו עלינו בין אם אהבנו אותם ובן אם לא. יש תופעה כזאת הסכם קואליציוני - אתה נדרש לשלם את המחיר"
אריה ריבקינד
כ"א טבת התשע"ח / 08.01.2018 18:31

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה היום (שני), במהלך שיחה סגורה של סיעת הליכוד, כי חוק עונש מוות למחבלים וחוק המרכולים לא ישנו רבות. לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן’, נתניהו הוסיף כי שני החוקים השנויים במחלוקת אף נכפו על מפלגתו.

נתניהו על חוק המרכולים: “אחרי שהחוק יעבור, יסתכלו אחרי חודש ויראו שאין שום שינוי. הרבה רחש, הרבה מהומה על כלום. אותו דבר חוק עונש מוות. לא יהיה שינוי במצב”.

נתניהו הסביר לחברי סיעתו: “אלה חוקים שנכפו עלינו, בין אם אהבנו אותם ובן אם לא. יש תופעה כזאת: אתה חותם על הסכם קואליציוני ואז אתה נדרש לשלם את המחיר”.

ראש הממשלה הוסיף: “פעם ב-20 שנה הצבעתי נגד סיעתי, אבל אם אדם מבהיר לך שמבחינתי הממשלה נופלת, אני מציע לדון בכובד ראש איך מטפלים בזה. הדבר הזה מסכן את יציבות הקואליציה”.

קודם לכן, בפתח ישיבת סיעת הליכוד, התייחס  ראש הממשלה להצבעה המתוכננת על חוק המרכולים, סמוך לשעה 2:30 בלילה. “אני סופר אצבעות, אם נראה שיש לנו רוב, זה יעלה ואם לא אז זה יידחה לתאריך אחר”.

על רקע היעדרותו של חבר הכנסת מוטי יוגב מההצבעה על החוק, לאחר שהתיישב ‘שבעה’ על אמו ע”ה, סירב יו”ר סיעת המחנה הציוני ח”כ יואל חסון להגיע להסכמות עם הקואליציה. חסון כתב בחשבון הטוויטר שלו: “שמעתי שרה”מ מחכה לתשובה מהאופוזיציה לגבי קיזוז על חוק המרכולים. התשובה ברורה – אין קיזוזים”.

עם זאת, גם ח”כ יוסי יונה היושב ‘שבעה’ על אחיו ז”ל לא יגיע להצבעה, מה שמותיר את הקואליציה עם רוב של קול אחד. יו”ר הקואליציה דוד אמסלם אף התקשר ליונה כדי לוודא שהוא אכן לא יגיע למליאה.

בתוך כך נדחתה העתירה לבית הדין העליון של הליכוד להדחת ח”כ שרן השכל בשל התנגדותה לחוק המרכולים – זאת, בנימוק שמדובר בהליך מוקדם מדי, שכן היא טרם הצביעה נגד עמדת הקואליציה.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד אמסלם, המוביל את הצעדים  נגד ח”כ שרן השכל זכה במהלך ישיבת הסיעה לגיבוי מראש הממשלה על מהלכיו נגד הח”כית הסוררת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות