חילול ה’: שניים מ’הפלג’ השחיתו את הבקו”ם – וכל תלמידי הישיבה ‘נשלחו הביתה’

תלמידי ישיבת 'כנסת יצחק' חדרה-קרית ספר יצאו הבוקר באוטובוס מיוחד אל הבקו"ם בתל השומר, על מנת להגיש את הדיחוי השנתי • אלא ששני תלמידים מ'הפלג' ניצלו את ההזדמנות כדי להדביק בבסיס מדבקות נגד הגיוס • המפקד התרגז וסירב לקבל את טפסי ה'דיחוי' מכל יתר התלמידים
איתמר זינגר
כ"א טבת התשע"ח / 08.01.2018 13:47

תלמידי ישיבת ‘כנסת יצחק’ חדרה-קרית ספר יצאו הבוקר (שני) באוטובוס מיוחד ובצורה מרוכזת אל הבקו”ם בתל השומר, על מנת להגיש את הדיחוי השנתי של ‘ועד הישיבות’.

יחד עם תלמידי הישיבה עלו גם שני תלמידים הנמנים על ‘הפלג הירושלמי’.

עם הגעת האוטובוס אל הבסיס הצבאי, הדביקו שני התלמידים מ’הפלג’ על כל שטח הבקו”ם מדבקות של ‘קו ההגנה’ – המשתייך לפלג הירושלמי, כנגד הגיוס לצה”ל.

המפקד במקום, שהבחין במתרחש התרגז, ושלח את כל התלמידים חזרה אל הישיבה.

לדברי התלמידים בישיבה, המפקד הכריז כי לעת עתה הוא אינו מוכן כי מישיבת ‘כנסת יצחק’ יגיעו אל הבקו”ם למסור את טפסי הדיחוי.

תגובת דובר צה”ל: “הבוקר הגיעו קבוצת בחורי ישיבה למדור בני ישיבות על מנת להצהיר על תורתם אמונתם ולחתום על טופס דחיית שירות. חלקם השחיתו רכוש וחיבלו במבנה המדור.

“בהוראת המפקדים, תהליך החתמתם הושהה עד למיצוי בירור המקרה מול הישיבה והערכות לביצוע התהליך באופן ראוי ומסודר”.

כפי שנחשף בחרדים10, לפני שנה התחוללה דרמה בישיבה הממוקמת בקריית ספר, לאחר שראש הישיבה הניהולי, הרב שמעון נוביק, לא גינה בחורים מהישיבה שיצאו להשתתף בהפגנות ‘הפלג הירושלמי’ – ואף הביע תמיכה בבחור שנעצר במהלך אחת ההפגנות האלימות.

הרב  נוביק אף שחרר את התלמיד שנעצר בערבות, תוך שהוא מתחייב כי הישיבה תהווה חלופת מעצר עבורו – מהלך שחרה לרוב תלמידי הישיבה, הנשמעים לגדולי ישראל.

בעקבות מהלכים אלה, שהיו למורת רוחם של ראש הישיבה דאז הגר”י קארפ וצוות הר”מים, הם פנו להתייעץ עם גדולי ישראל להתייעצות כיצד לנהוג.

לאחר מו”מ ממושך התחייבה הנהלת הישיבה כי הסמכות העליונה בכל נושא רוחני והשקפתי בישיבה יהיו גדולי ישראל של הציבור הליטאי.

יצוין, כי הפיצול של ‘ישיבת חדרה’ עדיין נחשב לאחד מהאירועים היותר משמעותיים שאירעו בשנים האחרונות בעולם הישיבות, ובמיוחד במחלוקת שהובילה לפילוג בציבור הליטאי.

כזכור, הישיבה פוצלה לשני חלקים, כאשר חלק אחד נטש בקול רעש גדול, והקים את ישיבת ‘תורה בתפארתה’, תחת הנהגתו של הגראי”ל שטיינמן זצ”ל – ישיבה שתוך זמן קצר אחרי הקמתה הפכה לשם דבר בעולם הישיבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות