היועץ האסטרטגי לשעבר מתחרט ומתייצב לצד הנשיא: ‘ציד מכשפות’

אחרי הסערה שעוררו דבריו בספר על הנשיא, היועץ האסטרטגי לשעבר הביע חרטה על שאפשר "להסיט את תשומת הלב מההישגים ההיסטוריים של הנשיא בשנתו הראשונה" • ראש ה-CIA: הביקורת על טראמפ אבסורדית
נתן פרל
כ' טבת התשע"ח / 07.01.2018 19:50

סטיב באנון, מי שהיה האסטרטג הראשי של הבית הלבן, הביע היום (ראשון) חרטה על שאמר כי פגישתו של דונלד טראמפ ג’וניור, בנו הבכור של הנשיא, עם גורמים רוסיים, הייתה “מעשה בגידה” – דברם שצוטטו בספר “אש וזעם: בתוך הבית הלבן של טראמפ” של מייקל וולף.

“דונלד טראמפ ג’וניור הוא פטריוט ואיש טוב”, מסר באנון בהצהרה שהוקראה ברשת CBS. “הוא פעל ללא לאות למען אביו ולמען האג’נדה שעזרה לשנות את המדינה שלנו. תמיכתי בנשיא ובאג’נדה שלו איתנה. אני מוכן ומזומן לעמוד לצד הנשיאות והממשל כדי להחזיק את אמריקה לגדולתה”, הוסיף באנון.

בספר תקף באנון את טראמפ ג’וניור, את ג’ארד קושנר, חתנו של הנשיא, ואת מנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט. אולם היום הוא הבהיר כי דבריו כוונו רק נגד מנפורט, איש מקצוע פוליטי מנוסה, שהיה צריך לדעת שאין לסמוך על הרוסים – ולא נגד בנו של הנשיא.

לדבריו, “כל מה שיש לי לומר על חקירת ‘הקנוניה הרוסית’ המגוחכת נאמר בריאיון לתכנית 60 דקות. לא הייתה קנוניה ומדובר בציד מכשפות. אני מתחרט על כך שהעיכוב בתגובה שלי לדיווח הלא מדויק על דון ג’וניור הסיטה את תשומת הלב מההישגים ההיסטוריים של הנשיא בשנתו הראשונה לנשיאות”.

בתוך כך, ראש ה-CIA, מייק פומפיאו, הכחיש היום (ראשון) בראיון לרשת “פוקס ניוז”, את הטענות שהועלו בספר רב-מכר, לפיהן הנשיא, דונלד טראמפ, אינו מתאים שכלית ונפשית לניהול המדינה.

וולף אמר שטראמפ אינו קורא חומרים שמוגשים לו ואינו מקשיב למומחים המעדכנים אותו בנושאים שברומו של עולם.

הוא כינה את האמירות הללו “אבסורדיות, פנטזיה גמורה”.

“אני נמצא עמו כמעט כל יום”, הבהיר. “אנו דנים בחלק מהנושאים החמורים ביותר שאמריקה ושאר העולם ניצבים בפניהם, נושאים סבוכים. הנשיא מעורב. הוא מפנה שאלות ממש קשות לצוות שלנו מה-CIA. ראיתי אותו עושה את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות