פשרה בחוק המרכולים: לא יחול על חנויות הנוחות בתוך תחנות הדלק

לפי הפשרה: חנויות הנוחות בתחנות הדלק לא יכללו בחוק המרכולים - ויוכלו להמשיך ולפעול בשבתות • בקואליציה מקווים שההצעה החדשה תקל על ח"כים שמתנגדים להצעה - להצביע בעד החוק של דרעי • בישיבת שרי הליכוד טענו שרים: "זה חוק גרוע שיזיק לליכוד ויעביר קולות ליש עתיד"
אריה ריבקינד
כ' טבת התשע"ח / 07.01.2018 16:27

החרדים נכנעו? ראשי סיעות הקואליציה סיכמו אחר הצהריים (ראשון) על פשרה בחוק המרכולים, אשר עשויה לאפשר את אישורו של החוק כבר מחר בקריאה שניה ושלישית.

לפי הפשרה, חנויות הנוחות בתחנות הדלק לא יכללו בחוק ויוכלו להמשיך ולפעול בשבתות בדומה למצב הקיים היום.

ראשי המפלגות החרדיות אמנם הסכימו להחריג מהחוק את חנויות הנוחות, אך סירבו לדרישת הליכוד להוציא גם את העיר הדרומית אילת– והאסיפה הופסקה באמצע, וטרם הושגה הסכמה בעניין החנויות שבאילת.

בקואליציה מקווים כי באמצעות ריכוך החוק, יוכלו להוריד את ההתנגדות מצד חברי הכנסת המתנגדים לחוק.

הבוקר תקפו שרים בישיבת שרי הליכוד את ההתעקשות להעביר השבוע את חוק המרכולים בקריאה שניה ושלישית.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, והשר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, יצאו להגנתה של חברת הכנסת שרן השכל – המתנגדת לחוק – ותקפו את הצעדים של יו”ר הקואליציה דודי אמסלם, המבקש להדיח אותה מתנועת הליכוד.

“מדובר בצעדים לא מידתיים ולא ראויים”, אמרו. “יש רבים בליכוד שחושבים אותו דבר. החוק יביא לנזק כבד”.

השרה גמליאל הוסיפה כי חוק המרכולים הוא חוק גרוע שיזיק לליכוד ויעביר קולות למפלגת ‘יש עתיד’. להתנגדות לחוק בנוסחו הנוכחי הצטרף גם השר אופיר אקוניס.

בתגובה לדברים הבהיר נתניהו לשרים: “יש שלוש הצבעות קואליציוניות שחייבות לעבור: חוק המרכולים, חוק עונש מוות למחבלים והתקציב”.

נתניהו הדגיש בפני השרים כי חוק המרכולים חייב לעבור סופית עוד השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות