שבת היא מלהתאפר: אז מה עושים? כך תתאפרי ביום שישי • צפו

גם את נתקלת בכל שבוע ב'בעיה' המוכרת? שבת בבוקר, רוצה להיראות במיטבך, אבל האיפור לא שרד את הלילה • אז מה עושים? • ירין שחף, מנהל בי"ס מספר 1 לאיפור, בתוכנית מיוחדת עם המאפרת אסתר בן אלבז, בוגרת בית הספר - המדגימה איפור על חדוה
תמי גיל
כ' טבת התשע"ח / 07.01.2018 13:48

• בשבת לא מתאפרים, ולכן אסתר מסבירה איך פותרים את ה’מגבלה’.

 “לחברות יש פתרונות לנושא, יש גם דעות שונות בהלכה באשר לנושא האיפור בשבת, מה מותר ומה לא. ראשית, נפתח ונאמר כי בשבת אסור להשתמש במוצרים שהם שומניים ומשחתיים. גם משום צובע וגם משום ממרח. גם צלליות שהן במקרם קרמי, ובוודאי איילנייר ודומיו. באשר לאבקה, יש פוסקים שמתירים להשתמש בזה, המחמירים ביותר לא ישתמשו בזה. בחלק מהחברות המינראליות אין שום בעיה להשתמש במוצריהן, כי אין סיכוי שהם כוללים משהו שומני. יש חברות המייצרות אבקות שכוללות מרכיב שומני, וגם לאחר אפיית המוצר עדיין נשאר משהו שומני, בזה אסור להשתמש בשבת. ויש כמובן את המוצרים האמידים שנשארים לאורך השבת”.

• בואי נהיה מעשיים. יש אמא שהבן שלה עולה לתורה בשבת בבוקר, כל המשפחה שם והיא רוצה להיראות במיטבה. מה היא עושה חצי שעה לפני כניסת השבת?

“קודם כל קוראת למאפרת על…

• ואם היא רוצה להתאפר בעצמה?

“העניין הוא שאם העור מטופח באופן תמידי, האיפור מונח עליו בצורה מטריפה, לא נראה מדי מודבק. כשאת מתמודדת לבד, לפעמים המייקאפ יושב לא טוב, כמו מודבק. מניחים פראיימר, שמעניק לאיפור אורך ימים טוב יותר. הוא גם עושה טוב לקמטוטים. כלומר, נניח בסיס, שיגרום לאיפור להיות אמיד יותר. לא תמיד את צריכה לקנות איפור שרשום עליו ‘אמיד’, אלא לעשות את זה נכון. הפריימייר גם  מונע הזעה. עליו אני מניחה את המייקאפ. חשוב שאו שתקני מייקאפ שאמיד ל-24 שעות, שאת יודעת שאת שמה אותו והוא עומד יפה. לא תמיד זה באמת עובד בפועל כמו שזה כתוב, כי זה תלוי גם בסוג העור. את צריכה להרגיש במרקם של המייקאפ שהוא מתייבש, אבל את צריכה להיזהר שהוא לא יתייבש כך שייווצרו כתמים. אפשר להיעזר בספוגית או במברשת, או עם היד, איך שנוח לך. באשר לפודרה, אין בעיה לשים אותה בשבת. אם קמת בשבת בבוקר את יכולה לפדר לפני היציאה. מדובר בפודרה שמבוססת על טלק, אבל פודרה שמגיעה בצורה של מרקם היא בעייתית יותר כי יש בה רכיבי משחה”.

“באשר לעיניים אני שמה לפני שבת עפרון שחור, ומעשנת, כך שגם במהלך הלילה הוא יישאר. להבדיל מאיפור חד, שבמהלך הלילה יכול להימרח לא טוב. חשוב שהבסיס יהיה גם אמיד וגם שומני, ואותו נפדר. האיפור המעושן נראה פחות עייף בבוקר מאיפור שהוא חד”.

“מעל הקו המעושן הכהה אני מפדרת בצלליות, רצוי בגווני חום ויין, שהם נשארים יפה גם אחרי הלילה. בכל מקרה, אחרי שהנחתי משהו רטוב אני חייבת לקבע אותו, אחרת הוא ישרוד פחות. לכן, הנחתי אייליינר אמיד, עליו צללית כהה בפינת העין החיצונית ובפנימית צללית זהב. מלמעלה אני שמה צללית בצורת ממשחה, בגוון זהב, אני מורחת קו עבה מתחת לגבה ומוליכה אותו עד פנים זוית העין. כעת אני מניחה מסקרה, בבוקר אפשר לחזור על זה עם פודרה כהה. תמיד עדיף מסקרה עמידה במים. יש מסקרה שהיא אמידה למים לגמרי, שעד שלא תסירי אותה עם בקבוקי שמן תינוקות היא לא תוסר…ויש חצי אמידה למים שהיא טובה לדמע, טובה למישהי שקצת מזיעה באזור העיניים אבל היא לא נותנת איפור שהוא מאה אחוז אמיד. אז אם אנחנו רוצים מאה אחוז עמיד, בחרו במסקרה עמידה לגמרי למים. גם את הגבות מעבים ומסדרים בעזרת מברשת וחומר מיוחדים”.

• ומה באשר לליפסטיק?

“ראשית חשוב להדגיש, לגבי פסח, שכל מה שנכנס לפה חייב בכשרות. כדי שיהיו אמידים, יש לפיסטיק עמיד, שכדי לשים אותו חשוב ערב קודם להתחיל להזין את השפתיים כדי שלא תהיינה יבשות וכדי שכאשר תניחי את הליפסטיק הוא לא ייראה יבש. אם יש לך ליפסטיק שאת מאד אוהבת אבל לא מצליחה להשיג אותו בגרסה העמידה, את יכולה לקחת פודרה, לשים בטפיחות על השפתיים ולהסיר את המיותר. אחרי מריחת הליפסטיק שימי גלוס וזה ייראה יפה”.

• בפסח צריך כשרות גם לאיפור הכללי?

“בעיקר למה שנוגע בפה. זה צריך כשרות גם בכל השנה”.

• עוד טיפים לרענון האיפור שניה לפני היציאה לבית הכנסת?

“קודם כל הפודרה, שניתן להתאים אותה לגוון העור, סומק טוב, על השפתיים את יכולה לשים צללית שהיא קצת מבריקה וכמובן כשרה לשבת ולעיניים לבחור צללית ולשדרג את האיפור ולתת לו חיות. בסיס טוב ומסקרה טובה נותן מראה טבעי שפותח החוצה את העיניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות