גמליאל: ‘המרכולים’ יביא נזק כבד לליכוד • נתניהו: החוק חייב לעבור

אריה ריבקינד
|
כ' טבת התשע"ח / 07.01.2018 13:09
במהלך ישיבת שרי הליכוד יצאו השרים גמליאל והנגבי להגנתה של שרן השכל – שמסרבת להצביע בעד חוק המרכולים, ותקפו את הצעדים שנועדו להדחתה: “יש רבים בליכוד שחושבים אותו דבר. החוק יביא לנזק כבד” • אבל נתניהו מתעקש לאשר את החוק

שרים מהליכוד  תקפו הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד את ההתעקשות להעביר השבוע את חוק המרכולים בקריאה שניה ושלישית.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, והשר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, יצאו להגנתה של חברת הכנסת שרן השכל ותקפו את הצעדים של יו”ר הקואליציה דודי אמסלם המבקש להדיח אותה מתנועת הליכוד.

“מדובר בצעדים לא מידתיים ולא ראויים”, אמרו. “יש רבים בליכוד שחושבים אותו דבר. החוק יביא לנזק כבד”.

השרה גמליאל הוסיפה כי חוק המרכולים הוא חוק גרוע שיזיק לליכוד ויעביר קולות למפלגת ‘יש עתיד’. להתנגדות לחוק בנוסחו הנוכחי הצטרף גם השר אופיר אקוניס.

בתגובה לדברים הבהיר נתניהו לשרים: “יש שלוש הצבעות קואליציוניות שחייבות לעבור: חוק המרכולים, חוק עונש מוות למחבלים והתקציב”.

נתניהו הדגיש בפני השרים כי חוק המרכולים חייב לעבור סופית עוד השבוע.

בישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה לעצירת התמיכה האמריקנית בסוכנות אונר”א. “אני מסכים לחלוטין עם הביקורת החריפה של טראמפ על אונר”א. הארגון הזה צריך לעבור מהעולם”, אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: “אונר”א הוא ארגון שמנציח את בעיית הפליטים הפלסטינית וגם מנציח את הנראטיב של זכות השיבה כביכול במטרה לחסל את מדינת ישראל”.

“אונר”א צריך לעבור מן העולם”, הדגיש נתניהו, “יש נציבות לאו”ם לטיפול ביתר הפליטים בעולם. את האבסורד הזה צריך להפסיק”.

נתניהו ציין כי אמר גם לאמריקנים שהוא סבור שיש להעביר את הכספים של אונר”א בהדרגה אל נציבות האו”ם לפליטים שמתעסקת בפליטים בכל העולם”.