ארדן: ב’הארץ’ חושבים שתפילה על גשם זה אדיוטי? – אמשיך להתפלל

אריה ריבקינד
|
כ' טבת התשע"ח / 07.01.2018 11:23
השר לבטחון פנים עונה לעיתונאי ‘הארץ’ רוגל אלפר, שכתב במאמר: “מי שמתפלל לגשם הוא אידיוט” • “אלפר וחבריו יכבדו כל מנהג שיפגשו בטיול בחו”ל, אבל כשיהודים נושאים עיניהם השמיימה ומבקשים גשם הם מתפלצים” • “כיהודי מאמין שתפילות הגשם תמיד ריגשו אותו, אמשיך להתפלל”

מאמר שפרסם הבוקר (ראשון)  רוגל אלפר, מבקר הטלוויזיה הפרובוקטור של עיתון ‘הארץ’, תחת הכותרת “מי שמתפלל לגשם הוא אידיוט” – מעורר גל של תגובות ביקורת ברשתות החברתיות.

אחד המגיבים למאמר היה השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שכתב בפייסבוק: “אז אחרי אלפי שנים שבהם יהודים מתפללים לגשם (והאמת שלא רק יהודים), רוגל אלפר כותב היום בהארץ שמי שמתפלל לגשם הוא אידיוט.

הערת סוגריים הוסיף ארדן בלגלוג: “חבל שלא יצאה מהדורה עם שליח גם לחוני המעגל, גיבור אחד הסיפורים היפים בתלמוד. הוא הרי עומד שם ולא יודע שבהארץ חושבים שהוא אידיוט”.

השר הוסיף: “די מדהים שבעיתון הארץ מאמינים שברגותי יביא שלום, אבל להאמין שתפילה היא דבר לגטימי זה אידיוטי בעיניהם. רוגל אלפר וחבריו יכבדו כל מנהג שיפגשו בטיול בחו״ל, יסעו למשחקי ספורט בספרד ויעודדו בגרון ניחר מהיציע את מסי כאילו הוא שומע אותם, אבל כשיהודים נושאים עיניהם השמיימה ומבקשים על הגשם הם מתפלצים”.

ארדן הדגיש: “אני לא נכנס בכלל לפרשנות הנהדרת של הרמב״ם שמסביר שהתפילה נועדה קודם כל לאדם, ומטרתה לפתוח לנו את הלב”.

ארדן חתם את הפוסט: “בקיצור, צר לי לבשר לחברים מהארץ, אבל כיהודי מאמין שתפילות הגשם תמיד ריגשו אותו, אמשיך יחד עם כל בית ישראל להתפלל לגשם שיבוא. שיהיה חורף טוב וגשום- בעזרת ה׳!”