הראשל”צ נגד עונש מוות למחבלים: “חס ושלום יהיה עונש מוות, ויהרגו יהודי”

במהלך שיעורו השבועי הביע הגר"י יוסף את החשש כי החוק יחול גם על מחבלים יהודים ושיסכן את יהודי התפוצות: "מגיעה לו מיתה, אבל מיתה בידי שמיים - שיקבל חס ושלום את המחלה, או שתהיה תאונת דרכים"
יוסף גרינבוים
כ' טבת התשע"ח / 07.01.2018 10:21

הראשון לציון, הגר”י יוסף, מתנגד לחוק עונש מוות למחבלים, שאושר בקריאה טרומית בשבוע שעבר בכנסת.

בשיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים בירושלים, הביע אמש (מוצאי שבת) הראשל”צ חשש שמא עונש מוות למחבלים יכלול בתוכו גם מחבלים יהודים – כפי שהצהיר נתניהו בדיון בכנסת.

“אם יהיה חוק עונש מוות אז הסנהדרין יצטרכו לדון את אותו יהודי ששרף (-ערבים), ואתה רוצה לדון אותו למיתה”, אמר. “מגיעה לו מיתה, אבל מיתה בידי שמיים – שיקבל חס ושלום את המחלה, או שתהיה תאונת דרכים. מיתה בידי שמיים. אתה יכול להרוג אותו? אנחנו סנהדרין? חס ושלום יהיה עונש מוות, ויהרגו יהודי – זה נגד ההלכה. אין שום סמכות”.

חשש נוסף שהביע הראשל”צ הוא שהחוק יסכן את יהודי התפוצות: “תחשבו שבית הדין יפסוק שלמחבל הזה מגיע עונש מוות. מהגזר דין ועד לביצוע, איזה רעש יהיה בעולם. כל היהודים, בצרפת ובספרד, כל המקומות כולם יהיו בסכנה. וכמה רווח בזה? כל אנשי הביטחון אומרים שאין בזה הרבה רווח. אז מה? כנגד מה? לכן, זו הסיבה שתמיד החכמים האמיתיים היו נגד עונש מוות. לא קשור לשמאל וימין. מה זה קשור? זה רק שיקול דעת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות