רובינשטיין על ‘חוק סגן השר’ של ליצמן: “זה עוד סוג של ישראבלוף”

בראיון שהעניק לכאן רשת ב' אמר שופט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין - מי שחתם על פסק הדין שמנע מליצמן לכהן כסגן שר: "הופכים את הממשלה כולה לגויים של שבת בעבור סיעה מסוימת. מי יהיה אחראי על הבריאות?"
אריה ריבקינד
כ' טבת התשע"ח / 07.01.2018 10:09

שופט בית המשפט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, אמר הבוקר (ראשון) בראיון שהעניק ל’כאן רשת ב”, כי חוק ‘סגן השר’ שהקואליציה מתכוונת להעביר הוא “ישראבלוף”.

רובינשטיין היה זה שחתם בעבר על פסק הדין שמנע מח”כ יעקב ליצמן לשמש כסגן שר בתפקיד שר.

בראיון אמר שופט העליון בדימוס על החוק שעתיד להסדיר את מעמדו של ליצמן ולעקוף את פסיקתו: “נראה לי שזה עוד סוג של ישראבלוף. הופכים את הממשלה כולה לגויים של שבת בעבור סיעה מסוימת”.

לדברי רובינטשיין, “כל חברי הממשלה יכולים להצביע על כל דבר וסיעה מסוימת היא רק בצד המקבל ולא בצד הנותן. מי יהיה אחראי על הבריאות? לא תהיה כל אחריות לעניין הבריאות ליד שולחן הממשלה. זה לא עניין קטן”.

רובינשטיין התרעם גם על חוק המרכולים: “למען השם, האם אי אפשר להגיע להסכמה למען השבת? זה עוד יגיע לבית המשפט, ואני חרד לשבת לא פחות מכל אדם אחר”.

כפי שדווח בחרדים 10, ראש הממשלה שוקל לתקן את חוק יסוד הממשלה כדי לאפשר לליצמן לכהן כסגן שר הבריאות. המהלך נרקם לאחר שליצמן התפטר מתפקידו בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת.

לפי החוק החדש, לליצמן יינתנו מלוא הסמכויות כסגן שר, ובכך למעשה יתפקד כשר בלי לחזור לממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות