המרכולים I אמסלם רוצה להדיח את השכל: ‘מסייעת למפלגות המתחרות’

יו"ר הקואליציה פנה לבית הדין של הליכוד בבקשה להרחיק את שרן השכל מהתנועה - עקב כוונתה שלא להצביע בעד חוק המרכולים: "אי הצבעתה עלולה לפגוע ביציבות הקואליציה ובהמשך קיומה של הממשלה" • ח"כ השכל בתגובה: "יו"ר הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונית"
אריה ריבקינד
כ' טבת התשע"ח / 07.01.2018 09:23

מפלס המתח בקואליציה עולה לקראת ההצבעה הצפויה מחר על חוק המרכולים בקריאה שניה ושלישית: תנועת הליכוד ויו”ר הסיעה והקואליציה, ח”כ דוד אמסלם, עתרו היום (ראשון) לבית הדין העליון של המפלגה בדרישה להפסיק את חברותה של ח”כ שרן השכל במפלגה.

הדרישה מגיעה בעקבות הודעתה של השכל, כי אין בכוונתה להצביע בכנסת בעד ‘חוק המרכולים’ של השר אריה דרעי.

מהליכוד נמסר, כי הצהרת השכל כי היא אינה מתכוונת לקיים את החלטת הסיעה, לפיה על חברי הכנסת של הליכוד להצביע בעד חוק המרכולים, מהווה סיוע של ממש למפלגות המתחרות בליכוד.

בעתירה שהוגשה באמצעות עו”ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, נכתב: “נסיבות אלה מהוות עילה להפסקת חברות של המשיבה בתנועה לפי חוקת תנועת הליכוד”.

אם תתקבל הבקשה, תחסם דרכה של השכל להתמודדות בפריימריס של הליכוד לכנסת ה-21, ובכך עלולה הקריירה הפוליטית שלה לבוא אל קיצה.

ח”כ אמסלם אמר: “היועץ המשפטי של הליכוד שוחח עם ח״כ שרן השכל, לפני כשבוע, והבהיר לה כי בנסיבות המיוחדות שנוצרו, אם היא לא תצביע בהתאם להחלטת סיעת הליכוד בכנסת בעד החוק, זו עילה להפסקת חברותה בליכוד. אי הצבעתה עלולה לפגוע ביציבותה של הקואליציה ובהמשך קיומה של הממשלה. בהתנהגותה זו היא מסייעת למפלגות המתחרות בליכוד ומחדל זה מהווה הפרה של הוראות חוקת התנועה, מטרותיה והחלטותיה.

“השכל לא נבחרה לכנסת בבחירות ישירות, אלא בבחירות יחסיות, כלומר, בבחירות שבהן האזרחים הצביעו בעד ‘מח״ל בראשות בנימין נתניהו’ ולא בעד ‘שרן השכל’. לכן יש לה חובת נאמנות לליכוד שהיא מכהנת מטעמו בכנסת. אני מצפה ממנה לקיים את התנאי הבסיסי – לכבד את החלטת הסיעה ולהצביע בעד הצעת החוק”.

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו״ד אבי הלוי, ציין בעתירה כי השכל היא חברת תנועת הליכוד המכהנת מטעמה בכנסת, ולכן היא חייבת בהתאם לחוקת הליכוד לקיים את החלטות התנועה, ביניהן את החלטות סיעת הליכוד בכנסת ולסייע לקידומן. לכן הוא “מבקש מבית הדין לזמן אותה בהקדם עוד בטרם ההצבעה על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית ולהורות על הפסקת חברותה בתנועה”.

עתירת הליכוד נגד השכל מגיעה לאחר שח”כ תקפה אמש באירוע שבתתרבות בבאר שבע ואמרה: “חוק המרכולים שייך למפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם. זה חוק שמפלה בין עיר לעיר ומעמיק את השסע החילוני-חרדי. נמנעתי בהצבעה עליו בקריאה ראשונה וכך אעשה בקריאות הבאות”.

ח”כ השכל תקפה הבוקר בתגובה, ישירות את יוזם הבקשה, ח”כ דודי אמסלם: “יו”ר הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונית, שלא מתאימה לרוח הליכוד וההדר הבית”רי. הערכים הליברלים רוויזיוניסטים שהנחילו אבות התנועה, זאב ז’בוטינסקי ומנחם בגין הם הערכים עליהם נשבעתי להגן, ולא על גחמות של שר כזה או אחר, שיוצרות קרע בעם ישראל. אני לא אתן לזה לקרות. שבירת הכלים בשבועות האחרונים גורמת לנזק אלקטוריאלי חמור לתנועה שלי”.

יו״ר סיעת המחנה הציוני ח״כ יואל חסון אמר בתגובה: ״לפני יותר מ-20 שנה הצביע חבר כנסת אלמוני בשם בנימין נתניהו נגד עמדת הליכוד בחוק להצבעה ישירה של ראש הממשלה. בזמנו נתניהו לא גורש על ידי שמיר שידע להכיל דעות שונות, אך בקיסרות נתניהו כולם חייבים להיות ממושמעים.

“מסתבר שהבוקר התעוררנו למדינת איראן – סיימנו את שלב האיומים ועברנו לשלב הטיהורים הפוליטיים. לאור המאבק האופוזיציוני ושיתוף פעולה עם ח״כים ישרים מהקואליציה, נראה שגם השבוע חוק המרכולים המיותר לא יובא להצבעה וטוב שכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות