דיווח: ארה”ב הקפיאה העברת עשרות מיליוני דולרים לפלסטינים

קובי פינדרוס
|
י"ט טבת התשע"ח / 06.01.2018 18:24
לאחר שהפלסטינים הבהירו כי ארצות הברית אינה רלוונטית בסוגיית השלום הורה הנשיא טראמפ, על פי דיווח בארה”ב, להקפיא העברת 125 מיליון דולרים לאונר”א, סוכנות האו”ם האמונה על סיוע לפליטים פלסטיניים

ארצות הברית הקפיאה העברת 125 מיליון דולרים לאונר”א, סוכנות האו”ם האמונה על סיוע לפליטים פלסטיניים, כך דיווח ‘ערוץ 7’ בעקבות אתר Axios האמריקני.

על פי הדיווח, ההעברה הכסף הוקפאה בהנחיית הנשיא טראמפ עד לתום הבחינה המחודשת של הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית.

פקיד אמריקני בכיר סיפר כי מי שנתן את הוראת ההקפאה הוא מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון. זאת, חרף העובדה שהגורמים הבכירים במזכירות המדינה ייעצו לממשל שלא לפעול כעת ולהמתין עם הקפאת העברת הכסף.

ההחלטה התקבלה בתום ישיבה מתוחה בהשתתפות נציגים ממזכירות המדינה, ממשרד ההגנה ומהמשלחת האמריקנית לאו”ם, בה התקיים ויכוח חריף באשר לשאלה האם יש להעניש את הפלסטינים או לנהוג כלפיהם באורך רוח ולהמתין זמן נוסף, כדי לאפשר להם להירגע מההכרזה האמריקנית על ירושלים כבירת ישראל, ולהפסיק לתקוף את הממשל.

נציגי המשלחת האמריקנית לאו”ם אמרו, על פי הדיווח, כי קיצוץ משמעותי במימון האמריקני לארגון אונר”א, הוא צעד מתבקש, לאור העובדה שהפלסטינים אומרים בפה מלא שארה”ב אינה נחשבת עוד מתווכת הוגנת בתהליך השלום בינם לבין הפלסטינים – ואין טעם לתמוך במי שמפנה את גבו לאמריקנים.

כזכור, איים הנשיא טראמפ להשהות את כספי הסיוע האמריקני לרשות את הרשות הפלסטינית על סירובה לנהל מו”מ עם ישראל, “אנחנו משלמים מאות מיליונים בשנה ולא מקבלים כבוד והערכה. כשהפלסטינים כבר לא מעוניינים בשיחות שלום, מדוע שנמשיך עם התשלומים המאסיביים הללו בעתיד?”

טראמפ גם תקף את הרשות הפלסטינית, “הורדנו משולחן המשא ומתן את נושא ירושלים, החלק הכי קשה בשיחות. תמורת זה – ישראל הייתה אמורה לשלם יותר, אך הפלסטינים אינם מעוניינים אפילו לקיים מו”מ”.