ערבי תקף יהודי בתחנת דלק וישלם 50 אלף שקלים – ועוד חמישה ש”ח

תושב בית צפאפה תקף יהודי בתחנת דלק לאחר עימות ביניהם על משאבת אוויר • שוטרים שהוזעקו זלזלו ביהודי והסתפקו בלקיחת פרטים • הערבי חויב לשלב 50 אלף ש"ח פיצוי בגין התקיפה - ועוד 5 שקלים בשל הנזק שנגרם לסיכת הצמיג • התביעה נגד המשטרה נמשכת
חיים טוויל
י"ז טבת התשע"ח / 04.01.2018 20:48

בית משפט השלום בירושלים חייב תושב בית צפאפה לשלם סך של 50 אלף ש”ח ועוד חמישה שקלים נוספים – ליהודי תושב מעלה רחבעם, שהותקף על ידו בתחנת דלק.

המקרה אירע בחודש ספטמבר 2016, כאשר הגיעו השנים לתחנת דלק דור אלון בשכונת תלפיות, והתפתח ביניהם ויכוח על עמדת לחץ האוויר.

הערבי נסע ברכב שהרישיון הנהיגה שלו פג תוקף, החל לצפור ליהודי, ובשלב מסוים, החל לדחוף את היהודי, לנער את צינור משאבת האוויר, והכל על מנת להזיז את היהודי שניפח את צמיגיו. בשלב מסוים הגיעו עובדי התחנה למקום – אך במקום להתערב הם צפו במתרחש, והערבי החל שוב לדחוף את היהודי ואף היכה בו לעיני צופים רבים.

היהודי, שחש מאוים, הזעיק באופן מיידי שוטרים, אך אלה זלזלו בו, וגם כאשר הגיעו למקום הסתפקו בלקיחת פרטים.

היהודי הגיש תביעה אזרחית, באמצעות עו”ד איתמר בן גביר, כאשר בעניין התקיפה ורשלנות המשטרה התבקש סכום של 50 אלף ש”ח ואילו בשל הנזק שנגרם לסיכת הצמיג התבקשו חמישה ש”ח.

המשטרה הגישה כתב הגנה וטענה כי לא פעלה ברשלנות, אך תושב בית צפאפה לא עשה כן, ולאור אלה ביקש עורך הדין בן גביר לתת פסק דין.

בית משפט השלום בירושלים חייב את הערבי לשלם סכום של 50 אלף ש”ח פיצוי בגין התקיפה, וכן חמישה שקלים בגין הסיכה.

עו”ד איתמר בן גביר: “לצערנו, יש יותר מידי אירועים בתחנות דלק בהם יהודים מוטרדים באופן לאומני, אך המשטרה לא פועלת. אם היה מדובר בנערי גבעות – שנטען כי הם תוקפים ערבים, חצי ממשטרת ישראל הייתה מגיעה למקום. אך כאשר מדובר בתקיפה של יהודים – אין דין ואין דיין”.

לדבריו, “טוב עשה בית המשפט שפסק את הסכום המקסימלי בכתב התביעה ואני מקווה שמקרה זה יישדר מסר. במקביל נמשכת התביעה נגד המשטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות