את מה הפציצו הלילה מטוסי צה”ל? הערכה: הותקפה מנהרת טרור בעזה

חיים טוויל
|
י"ז טבת התשע"ח / 04.01.2018 11:32
באישון לילה הוציא דובר צה”ל הודעה לכלי התקשורת בניסוח חריג על תקיפת “תשתית טרור מרכזית ברצועת עזה” • לפי ההערכה, מדובר במנהרת טרור של ארגון הג’יהאד האיסלאמי בשטח הרצועה

דובר צה”ל פרסם באישון לילה הודעה – אשר פורסמה בכלי התקשורת, ולפיה “הלילה תקף צה”ל באמצעות מטוסי קרב של חיל-האוויר תשתית טרור מרכזית ברצועת עזה”.

ניסוח ההודעה נחשב לחריג, מכיוון שלא צוין אזור ויעד התקיפה, וההערכה היא – לפי דיווח של חדשות 2 –  כי מדובר בתקיפת מנהרת טרור  של ארגון הג’יהאד האיסלאמי בשטח הרצועה.

התקיפה מגיעה בעקבות שלושת השיגורים שזוהו אתמול החל משעות הצהריים.

התקיפה בוצעה לאחר שאתמול (רביעי) נורו שלוש רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול.

רקטה אחת נפלה בשטח פתוח סמוך לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול. שתי רקטות נוספות שנורו מוקדם יותר, בהפרש של כשעה וחצי ביניהן, התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת האזורית אשכול, אך טרם נמצאו. בכל שלושת השיגורים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

עם זאת, לפי צה”ל, עד כה זוהה בוודאות רק שיגור אחד מעזה.  בשני השיגורים הראשונים לא נמצאה נפילה, ולא בטוח שהיה שיגור לעבר ישראל.

מדובר צה”ל נמסר הלילה: “צה”ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל. אנו ערוכים ומוכנים למגוון תרחישים ונפעל מול כל ניסיון להפר את הריבונות הישראלית”.