העלילה שהגרוש החרדי “חטף את ילדיהם” תעלה לגרושה 30 אלף ש”ח

חיים טוויל
|
י"ז טבת התשע"ח / 04.01.2018 10:10
בית המשפט למשפחה קבע כי הגרושה שטענה שאבי ילדיה חטף אותם, עשתה שימוש לרעה בתלונה למשטרה על מנת “לחנך” את האב • עו”ד איתמר בן גביר: “מסר חד משמעי לנשים גרושות, אל תגישו תלונות שווא”

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים התיר לפרסם פסק דין, לפיו הוחלט לפצות בעל חרדי גרוש בסך של שלושים אלף ש”ח על ידי הגרושה שהעלילה עליו.

את הבעל ייצג עורך דין איתמר בן גביר. הגרושה יוצגה על ידי עורך הדין משה אוסדיטשר.

וזה דבר המעשה: במהלך חופשת הקיץ של הבעל עם ילדיו, פנתה הגרושה למשטרה וטענה כי לא הצליחה לשוחח איתם, כי הילדים נעלמו וכי הבעל מנסה “להבריח אותם מן הארץ”.

הגרושה גם טענה כי הבעל החזיק בילדים בניגוד להחלטת בית המשפט – ולאור כל אלה המשטרה פרצה לביתו של הבעל בשעת לילה מאוחרת, לשוטרים נלוותה האישה שהעירה את הילדים – ולקחה אותם.

הבעל הגיש כתב תביעה נגד האישה וטען כי מדובר בעלילה.

בשעה שהאישה עלתה להעיד, הציג עו”ד איתמר בן גביר תיעוד של שיחות רבות בין האישה לילדים בו בזמן שהאישה טענה כי הילדים נעלמו. יתרה מזאת, מהחומר שהוצג בפני בית המשפט עולה כי הבעל ביקש להחזיר את הילדים לאשה עם תום המשמורת שלו, אלא שהאישה לא ענתה לשיחות ממנו ואף לא חזרה אליו והעדיפה, כאמור, להתלונן במשטרה.

השופט שלמה אלבז כתב בפסק הדין כי הוכח שהגרושה לא הייתה זמינה בטלפון בעת שהבעל ביקש למסור לה את הילדים, הוכח כי היא לא חזרה לשיחות ממנו, ואף הוכח כי הנתבעת אף לא האמינה שהבעל חטף את הילדים – ולמרות זאת בחרה לפנות למשטרה.

בית המשפט קבע: “דמו של האדם העובר תהליך גירושין אינו הפקר ומערכת המשפט אינה אמורה להצדיק הופעתם של שוטרים בפתח ביתו של מתגרש כל אימת שאם ילדיו חשה צורך בפנייה מיותרת למשטרה. הנתבעת ידעה גם ידעה כי הופעתם של השוטרים בבית התובע באמצע הלילה הוא אקט בלתי רגיל שיש בו גם כדי להפחיד את הילדים הקטינים, והערך החברתי והקוד על פיו נהגה התובעת פסול לחלוטין.

“לא אחת נטען לפני ערכאה זאת, כי תופעת תלונות שווא של נשים במשטרה גורמת לפגיעה בנשים ובילדים הסובלים מאלימות אמיתית, מדיניות של הכלה וסובלנות כלפי נשים אלה שמתלוננות תלונות שווא מובילה לפגיעה מערכתית קשה”.

השופט קבע כי חוסר הזמינות של האם בעת שהגרוש ביקש להחזיר את הילדים מעיד על חוסר תום לב, והפניה למשטרה והטענות בדבר חשש לחיי הילדים מלמדים כי מטרת הנתבעת הייתה להעניש התובע ולחנכו ולא להסתפק בתוצאה של הבאת הקטינים לביתה.

השופט אלבז הורה כי האשה תפצה את הגרוש בסכום של עשרים אלף ש”ח וכן קבע שעליה לשלם עשרת אלפים ש”ח בגין שכר טירחת עורך דין.

עו”ד איתמר בן גביר אומר הבוקר: “אני מרוצה שבית המשפט מעביר מסר חד משמעי לנשים גרושות, אל תגישו תלונות שווא, תלונות כאלה פוגעות בנשים, פוגעות בילדים, ועושות עוול נורא. תדע כל אשה גרושה כי אם היא מעלילה עלילות שווא נגד הגרוש שלה היא עשויה לשלם בכיסה”

עו”ד אסודיטשר הגיש כתב ערעור לבית המשפט המחוזי נגד הפסיקה. הערעור טרם נדון.