הארץ מציג את דרעי בקריקטורה כמחבל מתאבד • ליצמן: “מזעזע”

'הארץ' פרסם קריקטורה של עמוס בידרמן, תחת הכותרת "תאונת עבודה", בה מוצג אריה דרעי בדמות מחבל מתאבד שמתפוצץ מול סניף AM:PM • מלכיאלי: "הארץ מצליח כל פעם מחדש לשבור שיא חדש של רוע, אטימות, שנאה והסתה" • עיתונאים חרדים: "עמוס שוקן, החלקתם על הראש?"
אבי כץ
י"ז טבת התשע"ח / 04.01.2018 10:34

עיתון ‘הארץ’ פרסם הבוקר (חמישי) קריקטורה של יו”ר ש”ס השר אריה דרעי בדמות מחבל מתאבד, כחלק מהביקורת  של העיתון על שר הפנים המקדם את חוק המרכולים.

בקריקטורה של עמוס בידרמן, תחת הכותרת “תאונת עבודה”, נראה אריה דרעי מתקרב בפנים מאיימות לסניף של רשת AM:PM עם חגורת נפץ סביבו, כשבידו הוא אוחז במנגנון ההפעלה.

בקריקטורה הבאה נראה דרעי לאחר שכביכול הפעיל את חגורת הנפץ – כשאיבריו מתפזרים לכל עבר.

בסביבת דרעי הגיבו בזעם על הביקורת המוגזמת.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הגיב: “עיתון הארץ אשר ‘דואג’ למיעוטים ופלורליזם מצליח כל פעם מחדש לשבור שיא חדש של רוע, אטימות, שנאה והסתה לכל מי שאינו נראה וחושב כמותם. מיותר לציין, כי זוועה זו אין לה שום מקום בשיח הציבור.כן לחילוקי דעות – לא להסתה פרועה”.

ח”כ יעקב ליצמן הגיב: “הזדעזעתי לראות את הקריקטורה הבזויה היום בעיתון ‘הארץ’ המשווה את שר הפנים ידידי הרב אריה מכלוף דרעי למחבל מתאבד. מדובר בחציית קו אדום של הסתה פרועה ושיסוי פומבי נגד שר בישראל”.

ליצמן הוסיף: “אני מגנה בתוקף צורת ביטוי מעין זאת, המובילה להידרדרות השיח הפוליטי ולהתלהמות מסוכנת, כלפי נציגי הציבור החרדי העושים מלאכתם נאמנה”.

אריה ארליך, סגן עורך עיתון ‘משפחה’, צייץ בטוויטר בשאלה למו”ל ‘הארץ’ עמוס שוקן: “החלקתם על הראש? התחרפנתם סופית? להציג את דרעי כמחבל? איך אפשרת לקריקטורה מסיתה ואלימה כזו להתפרסם בעיתונך? אין גבול לוולגריות?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות