חידה: האם זהו צילום נדיר של בעל ‘החפץ חיים’ זצ”ל בטלית ותפילין?

הצלם של התמונה הוא כנראה הרב אלכסנדר לינצ'נר ז"ל - מהבוחרים האמריקנים המעטים שנסעו ללמוד בישיבות הגדולות של אירופה לפני השואה, ולמד בישיבה בראדין
יוני גרין
ט"ז טבת התשע"ח / 03.01.2018 20:13

האם תמונה שהתגלתה לאחרונה היא תיעוד של ‘החפץ חיים’ זצ”ל בטלית ותפילין?

 אתר ‘ישיבה וורלד’ מדווח כי הצלם של התמונה היה הרב אלכסנדר לינצ’נר ז”ל, וכי יש הטוענים שהוא תיעד את ‘החפץ חיים’, שנפטר בכ”ד באלול תרצ”ג, כשהוא עטוף בטלית שלו, עטוי תפילין, ולומד מתוך ספר.

כתלמיד ישיבה אמריקאי צעיר, היה הרב אלכסנדר לינצ’נר אחד הבוחרים האמריקנים המעטים שנסעו ללמוד בישיבות הגדולות של אירופה לפני השואה. במהלך לימודיו בישיבה בראדין, הוא זכה להשפעה אישית ישירה של החפץ חיים.

בשנות ה 30 של המאה הקודמת היו מעט מאוד אזרחים פרטיים בעלי מצלמה אישית. אבל בארה”ב חברת ‘קודאק’ שיווקה מצלמות בשם “brownie”. עלות מצלמה כזו היתה רק דולר אחד – והן היו פופולריות מאוד.

לפי ‘ישיבה וורלד’, הטענה היא כי הבחור אלכסנדר לינצ’נר היה מסוגל להביא את אחת המצלמות הללו מארצות הברית וכך צילם את החפץ חיים.

הרב אלכסנדר לינצ’נר ז”ל היה תלמיד מסור של הרב שרגא פייבל מנדלוביץ זצ”ל, מייסד ישיבת ‘תורה ודעת’ – שהפך מאוחר יותר לחמיו, כאשר נשא לאישה את בתו הבכורה.

חזונו של הרב מנדלוביץ היה להקים ישיבה כדוגמת תורה ודעת גם בישראל, וחתנו הרב לינצ’נר פעל להגשמת חזונו אחרי מותו, כאשר הקים בשכונת בית וגן בירושלים את ‘קריית נוער’.

הוא נפטר בשנת 1997, אשתו נפטרה באוקטובר שנת 2017, בגיל 104.

חפץ חיים, תמונה

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוגר קריית נוער
    05/01/2018 00:16
    ציון
  1. ראשית-התמונה תלויה כבר שנים ברחבי קריית נוער והמנהל שלה (הרב משה לינצ’נר הבן של…) מתפאר בכך לעיתים תכופות.
    אם אני לא טועה הוא סיפר שהרב אלכנסדר הרכיב את המצלמה בעצמו וצילם את החפץ בסתר כשהתחבא בתוך ארון כיוון שהחפץ חיים לא הסכים שיצלמו אותו
    מה שקצת קשה לי (אבל אין סיבה שבאמת כך הדברים) זה שהיד של החפץ חיים נכנסת כאילו לתוך השולחן ונראה כאילו ההמשך שלה צויר ולא צולם אבל כפי שאמרתי אין סיבה שהרבנים הגדולים האלה יעשו כאלה דברים