יהדות התורה ביקשה לדחות את הצעת ‘עונש מוות’ של ליברמן

סיעת יהדות התורה ביקשה לדחות את ההצבעה על חוק עונש מוות למחבלים בכדי שחברי הסיעה יוכלו להיוועץ עם גדולי ישראל באשר לדרך בה יצביעו במליאת הכנסת • חברי הסיע הבהירו: אם ההצעה תעלה, לא נצביע עם הקואליציה • גפני: מדובר בסוגיה כבדת משקל
נחמן גור
ט"ז טבת התשע"ח / 03.01.2018 13:50

סיעת יהדות התורה ביקשה לדחות את ההצבעה על חוק עונש מוות למחבלים שמקדם שר הבטחון אביגדור ליברמן בכדי לאפשר לחברי הסיעה להיוועץ עם גדולי ישראל בימים הקרובים.

ליברמן גילה שהחרדים נגד ה’עונש מוות’, דפק על השולחן ונטש בזעם

יו׳ר ועדת הכספים ח׳כ הרב משה גפני, אמר: “הסוגיה של עונש מוות למחבלים היא כבדת משקל, בעלת השלכות משמעותיות ודרמטיות. אנו נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה, וללא הכרעתם הברורה בנושא, לא נצביע על החוק הזה”.

הסיעה הבהירה כי במקרה והצעת החוק תעלה להצבעה בקריאה טרומית, בטרם יספיקו חברי הסיעה להתייעץ עם גדולי ישראל, הרי שחברי הסיעה יימנעו ולא יצביעו עם הקואליציה.

מוקדם יותר היום, שר הביטחון אביגדור ליברמן נטש בזעם את ישיבת הממשלה בשל התנגדות הסיעות החרדיות. לא לפני שדפק על השולחן וצעק לעבר השרים שהביעו התנגדות לחוק, אחרי ליברמן עזב את המקום גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי הצעת החוק שמקדם ליברמן, בית דין צבאי יוכל להטיל עונש מוות על מחבלים גם ברוב של שני שופטים ולא בהחלטה פה אחד כפי שהחוק מאפשר כיום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות