טראמפ עצבני: “למה אנחנו משלמים לפלסטינים מאות מיליונים בשנה?”

הנשיא: "אנחנו משלמים לפלסטינים מאות מיליוני דולרים, לא מקבלים שום הערכה והם לא מוכנים לקיים משא ומתן, אז למה אנחנו צריכים לשלם להם?" • השגרירה באו"ם איימה קודם לכן: אם הפלסטינים לא ישובו לשולחן המו"מ - ארה"ב תפסיק את המימון לאונר"א
נתן פרל
ט"ז טבת התשע"ח / 03.01.2018 01:34

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תהה הלילה (רביעי) מדוע ארצות הברית מעבירה בכל שנה מאות מיליוני דולרים לרשות הפלסטינית, ולא מקבלת דבר בתמורה ואיים לקצץ בסיוע לפלסטינים – אם לא ישובו לשולחן המשא ומתן.

“לא רק לפקיסטן אנחנו משלמים מיליארדי דולרים על שום דבר, אלא גם למדינות רבות אחרות”, צייץ טראמפ בטוויטר.

כדוגמא, כתב: ”אנחנו משלמים לפלסטינים מאות מיליוני דולרים בשנה ולא מקבלים בחזרה שום הערכה או כבוד. הם אפילו לא רוצים לנהל משא ומתן על הסכם שלום עם ישראל”.

“הורדנו את ירושלים, החלק הקשה ביותר במשא ומתן, מהשולחן, אבל ישראל, לשם כך, תהיה צריכה לשלם הרבה יותר. אם הפלסטינים כבר לא מוכנים לקיים משא ומתן על שלום, למה אנחנו צריכים להעביר להם את כל התשלומים המסיביים הללו?” שאל טראמפ.

מוקדם יותר הייתה זו השגרירה האמריקנית באו”ם ניקי היילי שהזהירה כי ארצות הברית לא תמשיך לממן את אונר”א (-סוכנות הסעד והתעסוקה של האו”ם לפליטים הפלסטינים) אם הפלסטינים לא ישובו לשולחן המשא ומתן.

בשנת 2016 תרמה ארה”ב יותר מ-300 מיליון דולרים לאונר”א.

“הנשיא אמר שהוא רוצה להפסיק את המימון (-לאונר”א) עד שהפלסטינים יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן”, אמרה.

בשיחה עם כתבים במטה האו”ם בניו יורק, אמרה היילי כי האירועים מאז ההחלטה בעצרת האו”ם נגד הכרזת נשיא ארה”ב דונלד טראמפ בעניין ירושלים לא הועילו למצב. “אנחנו מנסים לקדם תהליך השלום, אך אם זה לא יקרה – הנשיא לא ימשיך לממן את זה”, הדגישה.

היילי הוסיפה כי ההצהרה של הנשיא טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל אינה מעידה על שינוי בעמדה האמריקנית לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני. “אנחנו עדיין מאוד רוצים תהליך שלום. הפלסטינים צריכים להראות כעת לעולם שהם מעוניינים להגיע לשולחן הדיונים. נכון לעכשיו הם לא באים לשולחן אבל ממשיכים לבקש סיוע. אנחנו לא נעניק להם סיוע ונדאג שהם יבואו לשולחן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות