עליבות וציניות? כשח”כ עליזה לביא שוברת שיאים של טיפשות ובורות

ח"כ עליזה לביא תוקפת את דרעי על שפנה לבדוק האם גליק יוכל להשתתף בהצבעה על המרכולים: "איבד המצפן היהודי והמוסרי" • אלא שהפרשה שמסעירה עיתונאים ציניים ופוליטיקאים בורים, מעידה יותר מכל על דו-שיח של חירשים שמנהל הציבור החרדי עם חילונים (ודתיים הבורים כחילונים)
דוד רוטנברג
ט"ו טבת התשע"ח / 02.01.2018 16:06

הידיעה שיו”ר ש”ס אריה דרעי ביקש אמש לפנות אל רב היישוב עתניאל  כדי לבדוק האם ח”כ יהודה גליק – היושב ‘שבעה’ לאחר פטירתו רעייתו יפי ע”ה, יוכל להגיע להצבעה בכנסת על חוק המרכולים, מסעירה מאז הבוקר עיתונאים ציניים ופוליטיקאים בורים ועמי ארצות.

אבל, ללא ספק, מי שעלתה על כולם היא ח”כ עליזה לביא מיש עתיד.

לביא תקפה את שר הפנים:”זהו אחד האירועים המבישים שידעה הפוליטיקה הישראלית. כבר חשבתי שראיתי הכל, אך כאן נשברו שיאים של עליבות וציניות גם במונחים של השר דרעי, שאיבד לחלוטין את המצפן היהודי והמוסרי שלו”.

לדברי הח”כית מיש עתיד, ”זה ממחיש שוב למי שעוד היה ספק, כי לא היה כאן מאבק למען כבוד השבת לרגע אחד, אלא מרדף עיוור אחר רווח פוליטי קטן ועלוב, גם במחיר של ביזוי אדם אבל שחרב עליו עולמו שעות ספורות לאחר שהביא לקבורה את רעייתו”.

לביא, שאין לה מוג בהלכה, לא נרגעה: ”מזעזעת אותי המחשבה שהוא עוד נועץ הלכתית ברב, כאילו זו בכלל אפשרות הגיונית. וכל זה בשביל מה? זה מעציב אותי מאוד, ואני מקווה שהשיעור ילמד והממשלה והקואליציה כולה תחזור למסלול של שפיות ואנושיות”.

ההתנהלות התקשורתית הזו היא דו שיח של חירשים – ואני יודע מקרוב מאוד איך נראה שיח כזה – שמנהל הציבור החרדי עם הציבור החילוני ועם שומרי מצוות הבורים כחילונים.

שכן, בעוד עבור הציבור החרדי השבת היא ערך עליון, כזה שמוסרים עליו גם את הנפש, ערך שמאפשר גם אחרי הלוויה רוויות בכי וכאב להגיע ולהציל את השבת, באמצעות הצבעה על גבי מסך אלקטרוני במליאת הכנסת, הרי שעבור אותם עיתונאים וח”כים, שאינם מבינים מהי שבת ומהי קדושתה – השבת היא בסך הכל עוד נושא של “פוליטיקה מאוסה”.

לכן, בעיניהם, כשמציעים לבצע מה שנראה ‘פוליטיקה’ ברגעים של אבל כואבים, מדובר בשימוש ציני ומביש.

והשיח הזה, יותר מאשר הוא מלמד על בורות, הוא מציג אל מול עינינו את החומה הגבוהה החוצצת בין שני ‘העמים’ שצמחו כאן ב-70 השנים האחרונות.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמע אתה אהבל
    02/01/2018 16:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם אתם מאמין שדרעי עוסק בשבת וזה מה שמעניין אותו, אתה או תמים או עוד עסקן.
    אגב החוק יביא וכבר מביא להרבה יותר חילול שבת

  2. לא היה עולה בדעתו של דרעי...
    02/01/2018 16:36
    יוסי חדד
  3. בחיים דרעי לא היה מתקשר לח”כ חרדי לבוא להצביע במהלך “שבעה”. לא היה עולה בדעתו להתקשר לבנו של הרב שטיינמן זצ”ל, אם היה ח”כ, או לבנו של הרב יוסף זצ”ל. זו צביעות. זו התנשאות. זו טפשות וערלות לב…

  4. מה אתם מצפים מעליזה לביא?
    02/01/2018 17:54
    יעל
  5. חילונית במסווה של “דתית”.
    עוד רפורמית

  6. תמהני
    02/01/2018 20:23
    אליסף
  7. שאלתו של דרעי לא מראה שאין לו מושג בהלכה?

  8. קצת מצחיק
    03/01/2018 11:09
    מוטי
  9. שהכתב מדבר על בורות ובד לבד כותב על מסירות נפש למען השבת אבל לא מביא שום מידע שסותר או לא סותר את טענותיה של ח”כ לביא. היא בסך הכל אמרה שלפנות לבן אדם בשבעה זה לא מוסרי גם אם ניתן הלכתית שיגיע.
    לגבי הצלת השבת – האם הצבעה היום ועוד שבוע מצדיקה מסירות נפש? האם צריך למסור את הנפש על עיכוב בשבוע על הצבעה שלא בוודאות בכלל תעבור?

    הרי המאבק כרגע הוא בכלל לא על שמירת שבת – כי מי שמחלל יחלל גם בלי החוק אלא איך נראית השבת במרחב הציבורי שזהו עניין פוליטי/מדיני/לאומי/יהודי אבל לא הלכתי (שוב, חילול השבת יקרה בין כה וכה ולא ברור אם זה מה שיצמצם אותו)

    מעבר לזה מסירת נפש ביהדות היא עבור 3 איסורים של יהרג ובל יעבור (ע”ז, שפיכות דמים, וג”ע) שבת אינה בכלל.

    הכותב לא מוכיח בורות של לביא אלא מכליל בתחומי הידע/בורות עניינים שאינם קשורים לידע או בורות.
    מה שנקרא רווח פוליטי קטן.

  10. דוד
    03/01/2018 11:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. אתה צבוע ודמגוג כאחת. אם היה בחוק זה איזשהו עניין דתי מדוע החרדים שכבר שנים סוחטים את אטיני המדינה בתקציבים וכו’ לא חשבו לחוקק כזה .מה קרה עכשיו?